След 14 години BMW M5 Touring се завръща. Най-спортното баварско комби беше разкрито на конкурса за автомобилен дизайн в Пебъл Бийч. То получава кодово име G99, като е третото в 40-годишната история на 5-Series след E34 през 1992 г. и E60 през 2007 г. Това е и най-мощното комби в света, като е оборудвана с хибриден агрегат, развиващ 727 к.с. и 1000 Нм въртящ момент.
Новото BMW M5 Touring продължава стила на стандартната 5-Series, като е леко удължено и най-вече разширено по отношение на следите - със 75 мм отпред и 48 мм отзад. И двете брони са заменени с по-аеродинамични и масивни елементи, оборудвани с големи сплитери и спойлери, комбинирани с неизбежните странични прагове, като всичко това допринася за агресивна цялостна визия.
По-надолу са добавени двойните изпускателни тръби, стандартни в хромирано черно, и алуминиеви джанти с големи размери със специфичен дизайн, покрити с гуми 285/40 ZR20 отпред и 295/35 ZR21 отзад. Резултатът от всичко това е едно от най-свирепите комбита на всички времена, което със сигурност ще бъде разпознато веднага на пътя.
Подобно на екстериора, интериорът на новото BMW M5 Touring също е създаден на базата на стандартната версия, но има много елементи, подчертаващи спортния му дух. Кожата не липсва - както на седалките, така и на таблото и може да бъде избрана в различни цветове (включително двуцветна) и с лек блестящ ефект, представена за първи път на BMW и в горната част на седалки и врати.
Воланът се характеризира с особено дебела и сплескана корона в долната част (за първи път при BMW) и е пълен с персонализирани бутони, които могат да се използват за много настройки на режимите на шофиране.
Според спецификациите на компанията, стандартното оборудване на новото BMW M5 Touring включва аксесоари като 4-зонов автоматичен климатроник, аудиосистема Bowers & Wilkins с 18 високоговорителя, информационно-развлекателната система с 12,3-инчов извит дисплей за приборите и 14,9-инчов за информационно-развлекателната система, оборудван със специфична графика, и head-up дисплей.
Капацитетът на багажника намалява в сравнение с този на обикновеното 5-Series Touring - от минимум 500 литра до максимум 1630 литра. До 100 кг могат да бъдат натоварени на покрива и, както при седана M5, колата може да тегли ремарке с тегло до 2000 кг.
Очаквано, под капака е поставен познатият 4.4 V8 Biturbo двигател с 585 к.с. и 750 Нм въртящ момент, комбиниран с електрическия мотор, интегриран в 8-степенната автоматична скоростна кутия със 197 к.с. и 280 Нм въртящ момент, което позволява на новия BMW M5 Touring както за осъществяване на Launch Control, така и за допълнителна функция за усилване при скорости между 30 и 150 км/ч.
Захранването на електрическия агрегат е поверено на литиево-йонна батерия с капацитет 18,6 kWh, разположена в дъното. Максимален пробег в електрически режим според BMW в WLTP цикъл е 67 км, а зареждането става с 11 kW в AC.
Всичките тези 727 к.с. и 1000 Нм въртящ момент сае предават със задвижване на четирите колела xDrive, което също така разполага с функция 4WD Sport, ориентирана предимно към задно предаване и режим на чисто задвижване само на задните колела. Цифрите говорят сами за себе си - спринт от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди, от 0 до 200 км/ч за 11,1 секунди и максимална скорост от 305 км/ч.
Окачването също е променено, като в сравнение със стандартните модели на Серия 5 Touring кинематиката на моста е значително подобрена. То има модифицирани контролни рамена, с по-твърди лагери, двустранна предна ос и задна ос с пет звена, с адаптивни М-специфични пружинни амортисьори.
В долната част на каросерията германските инженери са монтирали и голям пакет от структурни стоманени усилващи елементи, както отпред, така и отзад, и са свързали волана с рамката, включително задната с ъгъл от 1,5 градуса. Така наречените M комбинирани спирачки с 6-бутални апарати отпред и 1-бутални плаващи апарати отзад също са стандартни. Като опция се предлагат и карбоново-керамични продукти, които намаляват теглото на автомобила с около 25 кг.
Новото BMW M5 Touring ще пристигне в дилърствата на марката през ноември 2024 г., почти по същото време като седана M5. Цената на германския пазар ще стартира от 146 000 евро.
Още снимки на новото суперкомби на BMW - вижте в галерията: