IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 причини да стоите настрана от колите с 4х4

За някои пълното предаване е необходимост. За повечето обаче то само носи допълнителни проблеми и разходи

България и до днес си остава един от най-силните пазари за автомобили с 4х4 задвижване - не като абсолютен брой, разбира се, но като дял от общите продажби. Това предпочитание е напълно разбираемо за хора, които живеят в планински местности, за риболовци и ловци и за онези, чиято работа често ги отвежда встрани от асфалтовите пътища. Но има ли логика да си вземете 4х4, ако живеете в града и три пъти в годината ходите да карате ски? Да, при равни други условия е по-добре човек да има спокойствието на пълното предаване. Само че условията далеч не са равни: експлоатацията на 4х4 автомобил носи повече разходи и повече риск от повреди. Това става особено ясно, ако разгледаме вариантите с предно и пълно предаване на един и същи модел кросоувър - каквито има много на пазара. Ето потенциалните минуси, обобщени в 8 точки.
  
      
7 причини да избягвате коли с 4х4 (ГАЛЕРИЯ):


 
     

 

0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    С автомобил 4х4 има много по-малка вероятност да изгубите управление. При всякакви условия. С други думи - с 4х4 се оцелява повече.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    О да ( преди 1 седмица )
    4 x 4 ама на субару импреза или митсубиши еволюшън батко :P
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 1 седмица )
    4х4 си е 4х4,всякакви други приказки са ала бала.Гроздето кисело.
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това са осемте причини да не си вземате кола като цяло....
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Дифорс ( преди 3 седмици )
    Имам SUV само с предно предаване и съм много доволен. Автомобилът е просторен като ван, по-къс от комби, с висок пътен просвет, тежи колкото комби и гори малко - 5.2 л/100 км дизел (средно). 4х4 не ми трябва, не ми се налага да го ползвам. Много хора си купуват паркетен джип и си мислят, че е постоянно 4х4, а в 90% от времето автомобилите са им само с предно или само със задно. На всичкото отгоре дори и да направят някакъв псевдо блокаж, то той важи само до определена ниска скорост.
  • #21
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #9, това със спасяването на животи на мокри и хлъзгави пътища са пълни глупости. Кола 4х4 е много по-трудно да се овладее ако се изпусне.
  • #20
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Колеги, не смесвайте ( преди 3 седмици )
    От 20 години на сам в колите са налични системи за контрол и подпомагане, които са достатъчно добре работещи и нямаш нужда от 4х4, за да се чувстваш сигурен в завоите.
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ми да ( преди 3 седмици )
    шекерчу крета още на неудачия на предно, ама ръчка!
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    21 век! ( преди 3 седмици )
    Всички коли следва да са 4х4 и с надеждни автоматици! Но аФтокомедията не е достигнала до това ...
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Бъркате системи за стабилност и 4x4, няма нищо общо, примерно т.нар. torque vectoring го има и при начален клас автомобили с предно.