fallback

Честито: Eлектрификацията направи Dodge Charger двойно по-скъп

Досегашният muscle car се връща на пазара, но засега само като електромобил

Стана известна цената на новото поколение Dodge Charger. Легендарният muscle car бе спрян от производство, за да бъде заменен от чисто електрическия Charger Daytona. Уверенията на производителя Stellantis бяха, че феновете няма да забележат никаква разлика, освен по-голямата мощност. Но всъщност има едно доста по-очебийно различие между миналогодишния модел и новия Daytona - цената. Тя е почти двойна.                  Подробностите за новия Dodge Charger Daytona бяха разкрити на официалния сайт на Stellantis. Той ще стъпи на пазара в каросерия купе и първоначално ще се предлага само в електрическа версия и със задвижване на четирите колела. Седанът ще се предлага масово от началото на 2025 година, а бензинови версии ще се появят чак по-следващото лято.                          Електрическият автомобил Dodge Charger 2024 е значително по-скъп от своя бензинов предшественик. Базовият R/T е на цена от $59 595, докато последната серия на досегашния Charger SXT започваше от 35,000 долара, и то с повече оборудване. Заслужава обаче да се отбележи, че електромобилът е и по-мощен: стандартната му мощност е 456 к.с., а пиковата мощност е 496 сили. Стартовото ниво на досегашния модел развиваше 300 коня от своя V6. В исторически план обаче т. нар. muscle cars винаги са били много достъпни като цени.                         Ускорението до 100 км/ч отнема 4.7 секунди. Оборудването на Dodge Charger R/T включва безключов достъп, 18-цолови джанти, двузонов климатроник, виртуален инструментален панел, 12.3-инчов сензорен екран, електрическа седалка на водача, отопляеми предни седалки, Alpine акустика с 9 високоговорителя и набор от системи за сигурност.                      Dodge Charger Daytona Scat Pack Coupe с цена $73 190 има двигател с мощност 630 к.с., като за кратко мощността може да бъде увеличена до 670 коня. Този вариант може да ускори до сто за 3.3 секунди и да достигне максимална скорост 216 км/ч, но има много по-малък пробег от 418 км.

По-наточената версия на Dodge Charger 2024 има 20-цолови джанти, адаптивни амортисьори и спирачки Brembo. Интериорът му е облицован с кожа и велур, има проекция на предното стъкло, отопляеми задни седалки и вграден видеорекордер.                      Предлагат се и опционални пакети. За $4 995 Plus Group добавя вентилация на седалката, камера за съраунд изглед, електрическа задна врата и безжично зареждане за смартфон. А пакетът Sun&Sound ($2 495) включва панорамен покрив и значително по-мощна аудиосистема.         

 

fallback
  • #44
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Още от сутринта от фотоволтаиците осигуряват над 50% от консумираната от България енергия, формирайки излишък около 1500MW при цена 200 лв - 300 000лв/час от износ.
  • #43
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Още два шамара от реалносттаГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 13.08.2024 10:12:39ИмеMWАЕЦ 34,95%2018.46Кондензационни ТЕЦ 13,58%784.48Топлофикационни ТЕЦ 3,04%175.37Заводски ТЕЦ 2,54%146.82ВЕЦ 1,84%106.35Малки ВЕЦ 1,06%61.5ВяЕЦ 2,90%167.54ФЕЦ 39,75%2295.68Био ЕЦ 0,34%19.7Товар на РБ4328.99Още от сутринта от фотоволтаиците осигуряват над 50% от консумираната от България енергия, формирайки излишък около 1500MW при цена 200 лв - 300 000лв/час о ...
  • #42
    Пак питам ( преди 4 месеца )
    До психопата ( преди 2 часа )Хайде сега да се разберем господин психопат, това че 10 часа фотоволтатите не са произвеждали нищо проблем ли е? Ако е проблем Какво е решението?
  • #41
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако все още не си разбрал разликата между печалба и спестяване, то в момента цената на борсата в Германия и цяла Европа е почти същата - 20 стотинки. Само че таксите в Германия са около 60 стотинки за киловатчас. Тоест всеки ползван киловатчас ти спестява минимум 60 стотинки, независимо от цената на борсата.
  • #40
    До 39 ( преди 4 месеца )
    Отчисленията са 5%. В момента цената на борсата е 20 стотинки - 1 стотинка отчисление. Още 1,5 стотинки за търговеца. "Печалба" 17,5 стотинки ако собственик на фирма върне в мрежата. Ако ползва тази енергия, ще спести 20 стотинки за енергия, 1,5 ст за търговец, 7 стотинки пренос и разпределение и акциз. 28,5 стотинки без ДДС. Спестени 34 стотинки с ДДС. Сега вече правиш ли разлика между печалба и спестяване? Изброя дали да спечелиш 17 или да спестиш 34 ст. . Достатъчно ясно ли беше? Питай?
  • #39
    До 38 и 39 ( преди 4 месеца )
    Аз цифрите съм ги дал. Дай твоите? Говори с цифри за киловатчас?
  • #38
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Отчислението за фонд сигурност на енергийната система колко процента ще ти струва, електролалугер?
  • #37
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Електролалугер, търговията с електроенергия да не е освободена от данък печалба,ДДС, акцизи,такси.Първоначалната инвестиция за проект, разрешителни, построяване до ключ, узаконяване на фотоволтаична централа,цената на батериите защо ги премълчаваш?Разходите за поддържане на ФВ, осигуровки на собственика? ФВ и батериите са консуматив и се сменят.След 2-3 години ще се появят по ефективни и сам ще поискаш да ги смениш.Това пак са пари.
  • #36
    Чудя се ( преди 4 месеца )
    Поне веднъж няма ли да докажеш че не си психопат и да продадеш нормален диалог с аргументи и факти? Никога не съм отричал аргументирана теза и винаги съм благодарил за всеки източник на информация, дори да не подкрепя моята теза. Можеш ли поне за ден да не си психопат?
  • #35
    анонимен ( преди 4 месеца )
    При 50 стотинки разлика в цената на цикъл и 100 долара за киловатчас батерия, можеш ли да сметнеш след колко цикъла се изплащане батерията, господин анцузи математик? Разбира се че не можеш, нито пък искаш да смяташ, защото това би разрушило ВЯРАТА ти. ФАКТИТЕ И ЦИФРИТЕ, да противопоказни и бягате като дявол от тамян от тях. Понеже освен анти математик си и доказан психопат, а психопатите не отговарят на въпроси дори да знаят отговора, аз ще отговоря. Изплаща се след 356 цикъла - по-малко от год
fallback
Последни