Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
Лекарите го предупреждават, че трябва да почива шест месеца, и че никога повече няма да може да се състезава. Найджъл се самоизписва от болницата и се връща на пистата. Впрочем няма и много избор: по онова време вече е разпродал почти цялото си имущество, за да финансира състезателната си кариера, и е напуснал работата си като авиационен инженер. По-късно през същия сезон получава шанс да кара за Lola във Формула 3, в същите серии, където днес с успех се подвизава Никола Цолов. Остава там три години, претърпява нова брутална катастрофа, която го праща отново в болница, този път със счупен гръбначен прешлен. Но карането му е забелязано от Колин Чапман, легендарния шеф на Lotus.