IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Въздушни възглавници вкарват 50 милиона коли в сервизите

Това ще e втората най-голяма акция в историята, и този път не по вина на Takata

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) обяви, че въздушните възглавници в 49 милиона автомобила на 13 автомобилни производители представляват сериозен риск за безопасността и обмисля да започне сервизна акция. Тя ще бъде втората по големина в историята на САЩ.


интериор


Проблемът е с освобождаващите щифтове на предпазните устройства на два от най-големите производители на въздушни възглавници - ARC Automotive и Delphi Automotive. Те трябва да бъдат изтеглени заради риск от разкъсване и освобождаване на метални фрагменти. NHTSA дава 30-дневен срок на производителите на автомобили, в който те трябва да отговарят, преди да бъде взето окончателно решение.

„Здравият разум изисква да се признае, че метални фрагменти, изстреляни при високи скорости и причиняващи наранявания или смърт, представляват неразумен риск за безопасността“, се казва в съобщението на NHTSA, която още през есента на миналата година алармира за проблема.

Големите автомобилни производители, включително General Motors, Toyota и Volkswagen, както и двата производители на въздушни възглавници, заявиха още през декември, че се противопоставят на искането на NHTSA за изтегляне. Вчера от GM коментираха, че „не вярват, че наличните доказателства в момента изискват допълнително изтегляне извън това, което вече е включено в съществуващите изтегляния на модели на концерна“.

Според агенция Reuters най-малко 20 милиона автомобила на GM може да бъдат засегнати, докато Stellantis има 4,9 милиона автомобила с проблемните детайли. Те са използвани в превозни средства, произведени между 2000 г. и началото на 2018 г. от общо 13 автомобилни производители, включително Jaguar Land Rover, Ford, Mercedes-Benz, BMW, Hyundai, Kia и Porsche.


0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Май най-добре кола сред 2018 година в такъв случай, но без 2018-та.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    всички производители регулаторни органи се ослушват като пръднал в асансьор проблема с еърбегмодулите е много сериозен това са капсул детонатори във времето заради високата влажност и температура в купето протича неконтролируема химична реакция водеща до експлозия и саморазрушаване на корпуса и сядайки зад волана играта дори не е руска рулетка а въпрос на време да експлодира в лицето и няма никакво значение дали автомобила в движение или си паркирал има много зловещи клипове с разкази на оцелели