IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За какво служи масленият филтър в Tesla Model Y

Смяната му не е лесна работа, необходими са специални инструменти и интеграция на софтуер

Интернет, както може да се очаква, е леко объркан относно нещо, свързано с електромобилите. Tesla Model Y, който няма ДВГ, разбира се, очевидно има маслен филтър. Електромобилите имат ли масло?! Ето какво се случва с колективното чесане по главите и трескавите търсения на "местоположение на пръчката за нивото на масло на Model Y".


Tesla за Model Y


Дали вашата мълчалива, самодоволна Tesla тайно копнее за добрите стари времена на хубаво и гъсто 10W-30? Не съвсем, за щастие. Не става въпрос за моторно масло, защото, ами, защото електромобилът няма истински двигател по начина, по който го е разбирал дядо ви. Все пак има една критична, трудолюбива течност, която трябва да се поддържа чиста. Именно тук този мистериозен филтър се намесва послушно.

Този малък контейнер всъщност е филтър за скоростна кутия, работещ неуморно, за да поддържа специалното масло чисто от неприятни частици от износване. В крайна сметка, след като Tesla Model Y отново е рекламирана като най-американската кола, просто трябваше да си помислите, че ще запазят част от тази синьокръвна традиция с масло и филтър, нали? Оказва се обаче, че вашата Tesla не гори тайно масло, макар че филтрира малко. Така че да, дори вашата футуристична колесница се нуждае от специален вид масло и филтър - което е просто чудесно и забавно иронично в крайна сметка, нали?

Компонентът, който причинява цялото търсене в интернет за Tesla Model Y и често погрешно се нарича филтър за двигателно масло в по-неинформираните кътчета на мрежата, е по-точно филтър за скоростна кутия или маслен филтър за задвижващия агрегат. Неговата мисия, ако реши да я приеме (и го прави), е да поддържа чистотата на специализираната течност, която циркулира в скоростната кутия.


Tesla Model Y


Преди да попитате дали това е просто ребрандиран филтър от Honda Accord, не е. Официалният номер на частта на Tesla за този "пазител на зъбните колела" обикновено е 1618882-50-B, като старият номер на частта е заменен. Ако имате Model Y със задвижване на всички колела, поздравления, имате два такива филтъра - един за предното задвижване и един за задното. Моделите със задно задвижване се справят само с един.

Този филтър обслужва редукторната скоростна кутия, която поема безумно високите обороти на електромотора и ги преобразува в използваема скорост за колелата, като в същото време потапя зъбните колела в специална течност - понякога наричана KAF1 от Tesla или специфични течности за електрическо задвижване (EDF), която смазва, охлажда и защитава. Това е още една особеност на съвременната индустрия - като новите автомобили, които вече дори нямат пръчки за измерване нивото на масло - вашият луксозен електромобил също има масло и филтър, които в крайна сметка се нуждаят от смяна.

Истинската задача на този маслен филтър в Tesla е да действа като пречиствател за смазочната течност на скоростната кутия. Тази роля не е съвсем различна от неговите аналози в двигателното масло - въпреки това, успех с откриването къде се произвеждат тези филтри в днешно време, тъй като много такива вече не се правят в САЩ.


Tesla Model Y


Докато това специализирано масло циркулира, изпълнявайки своя хлъзгав танц около зъбните колела и лагерите, филтърът е там, за да улови всички гости на партито. Тези малки частици са естествен резултат от износването от всички тези зацепващи се зъбни колела, които си вършат работата. Поддържането на това масло чисто е изключително важно, защото без него тези нежелани частици просто биха циркулирали отново, причинявайки по-голямо износване и като цяло съкращавайки живота на вашия много скъп задвижващ агрегат.

Въпреки че специфичните препоръки за поддръжка на трансмисионната течност и този филтър могат да варират в зависимост от модела и годината на производство, общото мнение е, че те се нуждаят от смяна, макар и много по-рядко от двигателното масло на вашия стар потребител на бензин. Любопитно е, че ръководството по експлоатацията на Tesla за Model Y от 2020 до 2024 година дори не споменава за услугата, но пък сервизните ръководства показват на механиците как да я извършат.

Преди да ви хрумнат блестящи идеи, трябва да знаете, че смяната на този филтър и течност обикновено не е лесна "направи си сам" операция, тъй като изисква специални инструменти и интеграция на софтуер. Това е още едно напомняне, че макар електромобилите да нямат толкова нужда от поддръжка колкото колите с ДВГ, те все пак имат свои собствени уникални и понякога изненадващо познати нужди.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до # 4 ( преди 4 дни )
    Ако още веднъж беше написал сменява , щях да те намеря и да те запиша в трети клас. Учете го тоя български бе хора, от заяждане /защото ти е малък/ не ти е останало време да научиш граматиката. Карай си дюза-помпата и не казвай колко си нещастен.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 седмица )
    Ами не не правим. Поне в БМВ казват на 200х сменяш масло на скорости във ФВ на 60х км. За Тесла не е ясно ;). Освен това кой ше ги сменя тези масла не знам. Джамбазите ще гледат странно.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Кой от вас си е сменял маслото на трансмисията? По колко пъти годишно го сменяте? Вашата трансмисия Има ли помпа и филтър за маслото да го пречиства, за да се удължи срока на ползване на маслото? Правите ли разлика между износване и нужда от смазване на скоростна кутия и обикновен редуктор като на Тесла?
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 2 - ти за колко закъсали на пътя си чул поради липса на ток? Като се има какъв трън в очите ви са Теслите, все някой щеше да е снимал някого и да го е качил в нета. До 4 - не се притеснявай за собствениците. Тесла няма изискване за каквото и да е обслужване по време на гаранцията. Така че се сменя достатъчно рядко, за да не прави впечатление. А ако има нужда, съм доста сигурен, че ще го изпише на дисплея.
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    тесла има софтуер който по въздуха пречиства маслото като при харддисковете и всичко отива в Recycle Bin
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Митичен анонимник ( преди 1 седмица )
    Не е вярно, всичко по Тесла се ремонтира и обслужва по Wi Fi. Математически е доказано
  • #5
    9 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тежка е! Много е тежка. Налага се да се сменя филтър доста често. На всеки 300-400 000 км или по-рядко! Също така редовно трябва да наливаш течност за чистачки. Толкова много консумативи че да се чудиш защо си си вкарал такъв таралеж в гащите Ами не си продължил да си караш ДВГ който няма никакви консумативи за целия живот на автомобила!
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тежко е, много даже. Сега нашенецът-електричар, който се е надявал само да седне и да кара, какво ли ще прави, щом и масло и филтър ще трябва периодично да сменява?! Тежка е съдбата на елекричаря, тежка... Филтърът и маслото на нощна или на дневна тарифа се сменяват, че ми е важно???
  • #3
    24 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Егати философският трактат. Всички знаят, че в трансмисията има масло, което не е лошо да се пречиства и през цялата статия въпросът който ме гложденше е на колко километра се сменя това масло и филтър. След прочитане на един Роман глупости, все още нямам отговор на този въпрос. Нито Колко струва примерно.
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    ТТТ ( преди 1 седмица )
    Служи за пречистване на маслото на дизеловия генератор за ток който влачи.