IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Вижте този 11-литров петцилиндров дизелов двигател

Новият "звяр" на Scania ще се предлага във версии с три нива на мощност (ВИДЕО)

Двигателят с вътрешно горене още не е мъртъв, особено не в бизнеса с търговски превозни средства. Шведският производител на тежкотоварни превозни средства Scania дори показа новия си 11-литров петцилиндров двигател, който е предназначен да осигури по-голяма ефективност на камионите, наред с други неща. Разбира се, профилите на изискванията на леките и тежкотоварните автомобили не могат да бъдат сравнявани, но е интересно да се види в каква посока върви техническото развитие в други транспортни сектори.


Scania Super 11


Новият двигател Super 11 запълва празнината между 9-литровия Super 9 и 13-литровия, шестцилиндров Super 13. Той има няколко изненадващи аспекта, започвайки с теглото му, което е с цели 85 килограма по-малко от Super 13, въпреки че споделя 85% от компонентите. Каква мощност обаче развива този "звяр". Проектирани са три версии - с 350, 390 и 430 конски сили.

В един камион, това, което има значение, не е толкова мощността (която така или иначе е важна), колкото въртящият момент, като в този случай заводските данни говорят съответно за 1800, 2000 и 2200 Nm, в зависимост от трите нива на мощност. Моторната спирачка, която е от съществено значение за камион, доставя до 344 kW, което е впечатляващо, като се има предвид, че превъзхожда тази на електромобилите с висок рекуперативен капацитет, като например Tesla Model 3 Highland , един от най-добрите в тази област, но също така и Model S, или BMW i7.



Друг аспект, върху който Scania е работила усилено в своя Super 11, е шумът, но също така и преди всичко вибрациите, опитвайки се да ги намали до минимум, за да направи дългите пътувания по-комфортни за шофьорите на камиони. Добре известно е, че петцилиндровите двигатели са склонни да бъдат "досадни", но шведското бижу изглежда е преодоляло проблема.

С помощта на променливо газоразпределение, турбодвигателят също така постига управление на температурата в реално време, за да се избегне прегряване. Scania Super 11 отговаря на стандарта Euro 6 и е одобрен за работа с биодизел, произведен от растителни масла и мазнини. Ще бъде наличен от юни тази година.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 1 седмица )
    Гледам, че на номер 2 всичко му е ясно и даже знае на останалите хора какво им е ясно. Много се кефя, когато някой говори или пише така "убедштелно". Самопочистването при дизела е състояние на духа на ECU-то, при което се вдига температурата на изходящите газове. Няма нищо общо с контрола на температурата на двигателя, освен че я поставя в леко изпитание. Ефективността на дизела с монтиран филтър за частици също е под съмнение само в твоята глава. Друг е въпроса какво става след премахването му.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Пълни глупости. Доказано не ефективен литров обем на мотора за дълги разстояния, при композиция с максимална допустима маса до 40 тона. Висок разход на превозното средство, спрямо двигателя от 13 литра.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Фен ( преди 2 седмици )
    Автореее,авторе...Силата на моторната спирачка и ретардера се измерват в nM(нютонметра).
  • #2
    1 rate up comment 9 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    Я му тури един ФПЧ и умре прав на пътя.Ясно е че дизелите са ефективно само в замърсителен режим после цели поколения увредени се раждат.Ясно на всеки е че дизела с фпч води до неефективна работа. Всеки ученик знае какво става ако напълниш ауспуха на кола с изолационна пяна.А като се има предвид ниската работна температура на двг всякакви претрнции за саморециклиращ се фпч отивят у киреча.Дизела е *** лук и това е доказано във времето.
  • #1
    0 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Поредна хранилка за антиелектриците. Видиш ли "рекуперацията" на камионите била по-мощна от тази на модел 3. Чудесно сравнение между камион и лек автомобил. Само дето се забравили да споменат, че тесла модел три предлага по-голяма мощност от този огромен двигател за 40 тонен камион.