IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

67 милиона автомобила влизат в сервизите заради въздушни възглавници

Този път проблемът не е с Takata, а с американска компания, която не се признава за виновна

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) постанови да се изтеглят в сервизи 67 милиона автомобила, произведени до 2018 г., заради опасни въздушни възглавници. Този път обаче това не са японските Takata, а продукция на американската компания ARC Automotive, която оборудва около една четвърт от превозните средства в страната.

 

Опасна въздушна възглавница

 

Решението идва след осемгодишно разследване на NHTSA, както и заради смъртта на двама души в САЩ и Канада, а други шестима бяха тежко ранени. Така администрацията изисква от ARC Automotive Inc., базирана в Ноксвил, Тенеси, да изтегли 67 милиона автомобила, произведени до 2018 г.

Въздушните възглавници на ARC Automotive имат подобен проблем като прословутата Takata, според NHTSA. Металният корпус на балона, съдържащ газа за надуване на въздушната възглавница, се разкъсва на парчета, които летят като смъртоносни шрапнели из купето на автомобила.

 

Chevrolet Traverse

 

В случая с Takata като причина се посочва състава на газа и неговото вредно въздействие върху корпуса на цилиндъра поради влажност и високи температури. ARC има друг проблем - газът изпълва въздушната възглавница през един отвор в тялото на цилиндъра, който може да се запуши с остатъци от заваряване. Това неизбежно води до повишаване на налягането вътре в цилиндъра и може да предизвика експлозия.

През януари 2018 г. ARC въведе специални ендоскопи на своите конвейери, за да определи по-добре наличието на остатъци от заваряването. Но компанията също така отказа да изпълни решението, защото смята, че заключенията на NHTSA се основават не на факти, а на предположения. Противопоставянето вероятно ще доведе до правна битка, ако двете страни не постигнат споразумение.

 

2018-buick-enclave

 

Тези въздушни възглавници се монтират главно на автомобили на концерна General Motors, но също така се използват от BMW, Hyundai и Kia. След трагичен инцидент през март 2023 г., при който шофьор на Chevrolet Traverse получи сериозни лицеви наранявания, автомобилният производител изтегли независимо почти милион превозни средства в три различни модела - Chevrolet Traverse, Buick Enclave и GMC Acadia. Наскоро по подобни причини и други компании изтеглиха автомобилите си - BMW (36 коли), Ford (650) и Volkswagen (1216).

 

 

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Те компаниите не се интересуват особено от живота на хората, винаги правят сметка колко ще им излезе да водят дела за няколко загинали или да върнат колите за доработка, та затова в САЩ ги натискат толкова здраво защото в миналото е ставало така.
  • #1
    10 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Американците,кръв повръщам пари не връщам,ние сме шефовете на света и за нас правилата не важат.Правилата са за робите те да ги спазват.