Американската организация за подпомагане на потребители J.D. Power публикува най-новото си проучване за автомобилни характеристики, изпълнение и оформление (APEAL), което показва, че удовлетвореността на собствениците на автомобили се е „възстановила след две години на безпрецедентен спад“. Средният рейтинг на удовлетвореност е 847, което с два пункта повече от преди година. Неочакваният лидер по рейтинг е Rivian, с резултат от 900, макар марката да не е включена в официалното класиране.
Трябва да се отбележи, че удовлетворението сред собствениците на електрически превозни средства, които не са Tesla, достигна рекордните 877 точки, надхвърляйки собствения резултат на Tesla от 870.
Като част от проучването експертите от J.D. Power отбелязват, че „традиционните производители са се вслушали в клиентите. Те вече произвеждат подобрени превозни средства, които по-добре отговарят на желанията на клиентите, включително подобрено вътрешно пространство и по-висококачествени материали, както и опростени функции.“
Потребителите имат негативно мнение за информационно-развлекателните системи, които са една от най-ниско оценените категории в индустрията. Средната оценка за такива системи е 805 точки, което е значително по-ниско от Android Auto (832) и Apple CarPlay (840). Въпреки че не е честно сравнение, потребителите предпочитат прост дизайн, който наподобява техния смартфон.
Проучването също така показа, че хората обичат премиум марките много повече от обикновените. Производителите на луксозни автомобили отбелязаха средно 870 точки, което е значително по-високо от средното за масовия пазар от 838 точки. Удовлетворението от масово произвежданите автомобили обаче се е увеличило с един пункт.
Сред премиум марките лидери са Rivian, която получава най-висок резултат, но е извън класирането, тъй като не отговаря на всички критерии в проучването, Porsche и Jaguar, докато Polestar е на последно място с резултат 839, наравно с марки като Chevrolet, Dodge и Honda.