IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota залага всичко на хибридите

Цялата гама на марката на основни пазари ще бъде от модели със смесено задвижване

Toyota обяви намерението си да предлага всички основни модели, продавани в САЩ, като хибридни версии до 2030 г. Този ход има за цел да засили позициите на компанията на пазара и да отговори на нарастващото търсене на екологични автомобили.


Toyota


В момента Toyota и Lexus държат близо 60% от пазара на хибридни автомобили в САЩ. Тъй като търсенето на електрически превозни средства намалява през първата половина на 2024 г., Toyota планира да увеличи инвестициите в хибридни технологии. Продажбите на хибридни автомобили на компанията са нараснали с 66% между януари и юни, достигайки 410 000 единици. Съществена роля за това изигра новият модел Camry, който се продава изключително като хибрид.

Кевин Бът, регионален директор на Toyota Motor North America, коментира пред Nikkei Asia, че хибридното портфолио на марката ще се разшири през следващите години. Той обаче не уточни кои ключови модели ще получат хибридни задвижвания до 2030 г.

Статистиката на продажбите показва, че от януари до юни 2024 г. Toyota владее 15% от общия пазар на пътнически превозни средства в Северна Америка, като хибридите представляват 33% от общите продажби на компанията. До 2030 г. Toyota планира около 80% от продажбите си в Северна Америка да бъдат електрифицирани превозни средства, включително електрически превозни средства.

Това решение отчасти се обяснява с възможността Доналд Тръмп да се завърне на президентския пост в САЩ, което може да доведе до намаляване на изискванията за електрически превозни средства.

В същото време от Toyota обявиха, че новото поколение на RAV4 няма да претърпи сериозни промени спрямо сегашното. Очакванията на марката са до края на годината от модела да бъдат продадени над 500 000 бройки само в САЩ, което ще бъде рекорд.


Toyota RAV4


Следващото поколение Toyota RAV4, планирано за пристигане през 2025 г., няма да претърпи драматична трансформация. Като най-продаваният SUV на Toyota, компанията избира предпазлив подход, като дава приоритет на стратегическите подобрения пред радикалните промени, за да запази своята печеливша формула.

През първата половина на 2024 г. RAV4 представлява близо една четвърт от продажбите на Toyota в САЩ с 248 295 единици (+33%). 111 526 от тях са хибриди и 17 074 plug-in хибриди, което води до 52% микс от продажби за електрифицирани RAV4. Ако SUV-ът продължи да привлича купувачи със сегашния си темп, той може да достигне 500 000 продажби тази година, надминавайки пика от 2019 г. от 448 071 продажби.

Говорейки пред Auto News, Купър Ериксен, ръководител на продуктовото планиране за Toyota Motor North America, заяви: „RAV4 е лесен. Имаме други продуктови сегменти, които са трудни, но клиентът ясно показва какво иска с RAV4 - размер, опаковка, ниво на производителност, технология. Бихме могли да продадем 500 000 от този модел годишно, ако успеем да ги произведем така че не искаме да объркваме тази формула“.

Настоящият Toyota RAV4 е на пазара от края на 2018 г., така че е логично догодина да излезе ново поколение на модела. Ериксен отказа да потвърди тези планове, но отбеляза, че „ако трябваше да променим нещо, това нямаше бъде драматична промяна."

Топ-мениджърът беше ясен какво да очакваме от предстоящия модел: „Не искаме да объркваме тази формула, така че как тогава да я подобрим? Да го модернизираме, да отговаряме на разпоредбите за емисиите, да наблюдаваме нашите конкуренти и да се уверяваме, че правим правилните подобрения на продукта. Но това не е драматична промяна.”

0 от 500
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не разбирам защо се заяждате с Тойота. Хората продават по 10-11 милиона коли на година, имат над 300 милиона произведени коли, трети след GM с над 500 милиона и Форд с 400 милиона и 2 пъти повече от Фолксваген, с 150 милиона. Хората ги купуват и карат навсякъде - в джунглата, в Арктика, в пустинята, по булеварди, по магистрали и т.н. Тесла да не мисли за Тойота, а да се пази от BYD, защото те са тези, които им дишат във врата. Тесла няма да стигне 10 милиона на година, дори след 10 години!
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Едва ли незареждаемите хибриди ще станат 70-80% защото още преди това зареждаемите с ток коли ще са минали 30%. Но ест всеки си има област в която е силен и съответен пазар
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тойота разработва всички възможни технологии. За момента най-ефективни от гледна точка на намяване на емисиите спрямо вложените ресурси са хибридите. След като хибридите минат 70-80%, Най-ефективни ще станат плъгин хибридите.