IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да увеличите максимално пробега на електромобил по магистралата?

Следването на няколко прости съвета ще ви позволи да изминете по-голямо разстояние

Автомобилите с ДВГ обикновено са по-ефективни на магистрала. Но при електромобилите е точно обратното, като те се представят по-добре в града, където работят на празен ход и зареждат батериите си с регенеративно спиране. На магистралата някои електромобили (не всички) обаче трудно постигат обявения от производителя пробег, като разликата при някои модели е сериозна.


електромобили


Именно обхватът при движение по магистрала е едно от основните притеснения на евентуалните купувачи на EV. Няма универсално решение на този проблем, но има няколко трика, които собствениците на коли, задвижвани изцяло на ток, могат да използват, за да са сигурни, че тяхното превозно средство ще постигне максимален пробег между спиранията за зареждане.

Подгответе кабината преди да тръгнете

Много електромобили предлагат опция за предварително загряване или охлаждане на салона. Когато това се прави, докато електромобилът е закачен на зарядно устройство, консумираната енергия идва от мрежата, а не от батерията. Постигането на подходяща температура с помощта на климатика не изисква много енергия, а и става сравнително бързо. Предварителната подготовка е още по-важна за собствениците на EV през зимата, тъй като отоплението на купето обикновено изисква повече енергия, отколкото охлаждането му.

Проверете налягането на гумите

Гумите естествено губят налягане с течение на времето. Изпускането на въздух от гумите увеличава тяхното съпротивление, което увеличава и енергията, необходима за движение на автомобила напред. Извличането на повече енергия от батерията ограничава пробега. Повторното напомпване на гумите до препоръчаните от производителя стойности помага за справяне с това явление.

Шофирайте по-бавно

По-бавното шофиране изразходва по-малко гориво. Електромобилите получават енергията си от батерии, а не от вътрешно горене, но принципът е същият. Колкото по-бързо шофирате по магистралата, толкова повече енергия ви трябва, за да преодолеете съпротивлението. Това явление става по-изразено с увеличаване на скоростта. Ще постигнете по-голям пробег, когато сте малко под ограничението на скоростта, а не когато го надвишите с 20 км/ч.

Използване на круиз-контрол

Ограничаването на използването на газта е чудесен начин да запазите живота на батерията. Круиз-контролът, особено в равни зони, позволява на вашето електрическо превозно средство да поддържа постоянна скорост, без да забавя или ускорява толкова, колкото бихте направили. Много електромобили се предлагат и с еко режим, който може да помогне за ограничаване на газта по време на пътувания.

Олекотете максимално автомобила

Както при превозното средство с ДВГ, използването на багажници, багажници за велосипеди или други аксесоари натоварва автомобила и увеличава количеството енергия, необходимо за придвижването му през пространството. Това намалява пробега, както и добавянето на значително тегло към вече тежкото електрическо превозно средство. Опаковането може да бъде трудно, особено ако имате деца, но всяко усилие в тази посока трябва да помогне за увеличение на пробега.


0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредната неграмотно преведена статия:"Автомобилите с ДВГ обикновено са по-ефективни на магистрала. Но при електромобилите е точно обратното, като те се представят по-добре в града, където работят на празен ход и зареждат батериите си с регенеративно спиране."Я пак? Електромотора се върти на празен ход в задръстванията? Ефективността му е по-ниска на магистрала? Ако на магистралата ефективността е 95%, колко да е в града където ДВГ заради празния ход има около 10% КПД
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те руснаците го показаха, каране зад ТИР да ти пази вятър, но не трябва да е лятото в жегата, не е хубаво и зимата, реално да си купиш нова кола и да я държиш в гаража половин година а през останалото време да цъкаш по телефони и приложения с псувни защо не ти започва зареждането.
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    2-3 часа повече за антиелектриците не са никакъв проблем, за да се движат след камионите. Масовият антиелектрик пишещ тук обикновено кара с 90 км в час по магистралата . Не знаят автомобилите колко харчат с нормална магистрална скорост 140 150 км/ч защото, дори не са сигурни дали автомобилът им може да вдигне толкова. За тях да шофират 2-3 ч. повече е повече удоволствие от шофирането. Изминаването на същия маршрут за 8ч. в които са включени 40 мин. зареждан вместо за 11 ч. би било наказание.
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И с ДВГ ако си в колоната на тировете ще пестиш гориво, но ако ме чакат 1000 км ми се събират 2-3 часа горница.
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Круиз контрола не пести, точно обратното.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    От 4 ( преди 1 месец )
    При Ел колите дават пробега, но не казват при какви условия е постижим - при 90 ли, 120 ли, 140 ли. От собствен опит, а и от многото тестове, които съм гледал, мога да кажа, че почти всички модели постигат заявения пробег с 90 км/ч, а някои модели даже го надвишават. Всеки може да прецени с каква скорост да кара. Дали иска да стигне без да зарежда или не му е проблем да зареди за 10-20 минути на бърза зарядна.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това за по-ниския разход в града е много общо казано и не е съвсем вярно. Важи, когато няма задръствания. В натоварено движение разходът е по-висок независимо от връщането на ток в батерията. Проблемът е, че производителите дават разхода, или пробега при Ел колите в някаква обща стойност. Преди 30 години го даваха при 90 км/ч, при 120 и в града и можеше по-лесно да се ориентираш какво да очакваш и с колко са излъгали. WLTP стандартът е прекалено общ. Симулират спирания и потегляния и други.
  • #2
    19 rate up comment 10 rate down comment
    777 ( преди 1 месец )
    Пълни глупости. Нали ако караш по бавно, ще се движиш повече време до крайната точка, и енергията, която ще се изхаби ще е почти една и съща. Карам от 2г електрически автобус и последните 10 дена откакто хванаха големите жеги, пробегът спадна наполовина. С включен климатик, автобусът изминава около 130км, вместо 250-300км. Не си купувайте *** на ток. Постоянно ще треперите дали ще стигнете за където сте тръгнали.
  • #1
    17 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електрическите коли са града. За магистрала трябва истинска кола. най добре е нещо от сорта на 3.0 TDI или ако не ви притеснява разхода най добре е нещо V8 бензин.