IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите на Lada получават китайски двигатели

АвтоВАЗ преговаря с Great Wall за 1,5-литров мотор, произвеждан в Русия

Автомобили на руския производител АвтоВАЗ ще бъдат оборудвани с двигатели на китайския концерн Great Wall. Интернет-изданието Russian Automobile твърди, че в момента се водят преговори между двете страни, като се очаква те да приключат успешно.


Lada Vesta


По предварителна информация първата Lada с китайски мотор ще бъде Vesta, която ще получи 1,5-литровият двигател на Haval Jolion. Това обаче няма да бъде сегашният модел, а нов кросоувър на базата на Vesta, чиято разработка е приключила и предстои излизането на първите тестови бройки.

Серийното производство на модела е предвидено за края на 2025 г, а продажбите му ще стартират през пролетта на 2026 г. Преминаването на моделите на Lada ще бъде допълнително улеснено от факта, че 1,5-литровият мотор на Haval се произвежда в завода на Great Wall край руския град Тула.

Според същите източници на информация с китайски двигатели вероятно ще бъдат оборудвани и моделите на новата руска марка Aurus. За тях е предвиден задвижващия агрегат от всъдеходите Tank. Това е 3,0-литровият турбомотор GV6Z30, развиващ мощност до 354 к.с.


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6 ние и това не правим бре,не ни доверяват нищо и никой,само шиене на ишлеме за гръцки и турски фирми.за това ти обяснявам,а руснаците дори и да сглобяват китайски коли,го правят,а ние дремем.Работната ръка е заета и безработицата е ниска или отсъстваща,а тук градове се обезлюдяват заради липса на работа.
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Танко ( преди 1 месец )
    До#13.През 60-те в Ловеч сглобяват ФИАТ 850,850 купе и 124 т.е.правим оригинала, преди руснаците да почнат ментето жигула в 1970г.Няма износ, но сглобяването спира,за да купуваме руските "коли".
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Achtung ( преди 1 месец )
    Гледам говориш за Рената правени в България, и да другарите са виновни, но не съветските, а българските. Просто Рено се отказват от договора заради наглото му нарушаване от нашата страна и продаване срещу валута в Алжир, Тунис и Либия, нещо на което ние нямаме право по договор. Комплектите спират да идват от Франция и всичко приключва. Това че съветските другари са ни забранили са градски легенди
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Евала .. ето това чаках толкова време .. Лада с китайско моторче.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Русия няма проблем 30 години да въртят една и съща кола в завода. Дачията която им остана в наследство от французите ще ги изкара до средата на века.
  • #8
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до FenIX ( преди 1 месец )
    Поне да бяха *** да ги оправдаеш но и това не са (е пият много но не мисля че това ги спира). Ама ето - оставени сами успешната им кола е Лада която я правиха 30 години без съществени промени, а дори и тя е по лиценз. На кратко - комунизъм: не ти се плаща да мислиш, а ако много искаш да мислиш си опасен и бягаш на запад, за да не те пратят на изток.
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 1 месец )
    Интересно защо руснаците никога не успяха да развият читава автомобилна индустрия. Японците като тях първо копираха а после станаха от водещите в авто индустрията. Кореяйцтите също, даже Китай напоследък дръпнаха та чак ЕС почна да налага сериозни мита за да не завладеят пазара в ЕС. Руснаците и те копират от десетилия обаче никакво развитие. Имат много повече традиции в автомобилостроенето но накрая купуват китайски двигатели и сглобяват китайски коли. Това ако някой го беше казал преди 20-30 г
  • #6
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    китайците за никъде не бързат седят на брега на реката и гледат как русия малко по малко се превръща в китайска губерния какво му трябвяше на лилипутин да влиза в конфликт с целия що годе нормален цивилизован свят можеше да се примири със съдбата да бъдат суровинна държава и да си царува вечно с финансовите средства от износа но гнома реши че е е екатерина велика петър първи иван грозни не три в едно а куатро и да пренарежда световната икономика а от лисабон до Владивосток да е руzzки мир
  • #5
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Колко да е автомобилна тема. 5?! Защо се добавят теми, свързани с автомобили със САЩ и Русия?! Защото има повече коментиращи. Я виж, нищо не пише за автомобилите от Виетнам, Малайзия, Филипините, Южна Америка. Защото на никой не му пука... но като се чуе САЩ, Русия, Япония, Тесла и започва писането... ;) Ако трябваше да отразява новините от България, нямаше да има навярно по новина на ден...
  • #4
    28 rate up comment 8 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Какво произвеждат - френска платформа, френски двигател (вече китайски), във френски завод. Или другата опция лепят емблеми. И хубаво произвеждат, но изнасят ли го? Не, защото единствената му хубава страна е цената - всичко друго е зле. А ние произвеждахме западни коли за износ. Но точно заради добрите братушки, спряхме. Ако 89-та имахме работещ завод дали нямаше Рено да дойдат тук вместо да купуват Дачия. И сме на този хал защото ни управляват точно руските наследници.