Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Кой не знае дизеловия 2.0 HDI? Този двигател често се среща в леки и лекотоварни машини на Peugeot и Citroen. Като цяло има много модификации. Най-ранните са оборудвани с 8 клапана - те са произведени от 1998 до 2006 година. През 2004 се появи версия с 16 клапана, която остана в производство до 2015. Естествено, колкото по-нов е един такъв двигател, толкова по-сложни и объркани са "екологичните" му системи. Абсолютно всички тези двигатели са оборудвани с впръскване Common Rail. HDI винаги значи Common Rail.