Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
По-ранните версии на този мотор - допреди 2010 година - много често страдаха и от износване на биелни лагери. Този проблем се преодолява чрез превантивна подмяна на лагерите. Освен това Renault намали интервалите за смяна на масло от оригиналните 30,000 км (твърде оптимистично) до 10,000 км, и това стабилизира представянето на двигателя. Като цяло това е солиден, надежден френски дизел, но лишаването от внимание може за нула време да го тласне в пропастта.