Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Разработен изяло от Audi, този агрегат от семейството ЕА113/EA827 е произвеждан във Волфсбург, в Дьор (Унгария) и в Пуебла (Мексико). Използван е в цялата галактика от модели на групата VW: от Polo GTI, Golf IV GTI, New Beetle, Passat B5, през Seat Exeo и Skoda Octavia и Superb, чак до Audi A3, A4, A6, TT. Ползван е дори в състезателни серии като Formula 2, макар и с доста доработки.
Докато близкият му родственик 1.6 ползва простичко устройство с 8 клапана, тук тези са 20 - по 5 на цилиндър.
За разлика от някои от наследниците им, тези двигатели нямат никакви сериозни вградени недостатъци.