IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Италия отнема две от марките на Fiat?

Правителството на Мелони смята да даде правата върху тях на китайски компании

Италианското правителство обмисля да отнеме указ с указ от Stellantis две от марките на концерна и да ги предложи на китайски компании, за да създадат заводи в Италия, съобщи авторитетният всекидневник Il Sole 24 Ore. Става дума за марки, които са собственост на Fiat, но сега не се използват: Innocenti и Autobianchi, и двете затворени през 90-те години.
  
   
Autobianchi A112
Може ли симпатичната марка Autobianchi да възкръсне след три десетилетия в небитието?
    
      
Innocenti беше известна през 60-те и 70-те години на миналия век с производството на италианска версия на британското Mini, преди да бъде погълната от Fiat, сега част от Stellantis. Бившето подразделение на Fiat Autobianchi произвеждаше по-луксозни градски автомобили като A112 и Y10, превърнал се после в Lancia Ypsilon.

Вестникът твърди, че министърът на индустрията на Италия е регистрирал версии на двете марки в националната служба за патенти и марки, използвайки различни графики от регистрираните от групата Stellantis. Министерството на индустрията отказа коментар. Говорител на Stellantis каза пред Reuters, че е видял медийните съобщения, но че компанията не е информирана от правителството за подобни планове.

Според Il Sole правителство има реална законова вратичка, през която да осъществи плана. Веднъж попаднали под контрола на държавата, марките могат да бъдат предоставени на "компании, включително чуждестранни, които възнамеряват да инвестират в Италия или да преместят в Италия производствени дейности, разположени в чужбина", се казва в закона.
  
   
Джорджа Мелони, Fiat
Джорджа Мелони е твърдо решена да не позволи на Stellantis да остави Италия без пълноценно автомобилно производство

     
Националистическото правителство на премиера Джорджа Мелони от месеци е в спор със Stellantis, обвинявайки автомобилния производител, че пренебрегва историческите си производствени бази в Италия. Новата Alfa Romeo Junior се прави в Полша и дори производството на емблематичната Fiat Panda - най-продавания автомобил в Италия от десетилетия - отива в Сърбия. Затова Мелони иска да разшири местната индустрия чрез привличане на китайски автомобилен производител. Водят се преговори с Dongfeng и Chery, а също и със SAIC, производителя на марката MG.

В четвъртък Fiat представи в историческата си централа в Торино в Северна Италия своя сръбски модел Grande Panda и отпразнува своята 125-а годишнина. Министърът на индустрията Адолфо Урсо, който присъства на събитието, отново призова Stellantis да поднови производствените си дейности в Италия.
  
   
Забравените марки: историята на Autobianchi и Innocenti (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

0 от 500