Италианското правителство обмисля да отнеме указ с указ от Stellantis две от марките на концерна и да ги предложи на китайски компании, за да създадат заводи в Италия, съобщи авторитетният всекидневник Il Sole 24 Ore. Става дума за марки, които са собственост на Fiat, но сега не се използват: Innocenti и Autobianchi, и двете затворени през 90-те години.
Може ли симпатичната марка Autobianchi да възкръсне след три десетилетия в небитието?
Innocenti беше известна през 60-те и 70-те години на миналия век с производството на италианска версия на британското Mini, преди да бъде погълната от Fiat, сега част от Stellantis. Бившето подразделение на Fiat Autobianchi произвеждаше по-луксозни градски автомобили като A112 и Y10, превърнал се после в Lancia Ypsilon.
Вестникът твърди, че министърът на индустрията на Италия е регистрирал версии на двете марки в националната служба за патенти и марки, използвайки различни графики от регистрираните от групата Stellantis. Министерството на индустрията отказа коментар. Говорител на Stellantis каза пред Reuters, че е видял медийните съобщения, но че компанията не е информирана от правителството за подобни планове.
Според Il Sole правителство има реална законова вратичка, през която да осъществи плана. Веднъж попаднали под контрола на държавата, марките могат да бъдат предоставени на "компании, включително чуждестранни, които възнамеряват да инвестират в Италия или да преместят в Италия производствени дейности, разположени в чужбина", се казва в закона.
Джорджа Мелони е твърдо решена да не позволи на Stellantis да остави Италия без пълноценно автомобилно производство
Националистическото правителство на премиера Джорджа Мелони от месеци е в спор със Stellantis, обвинявайки автомобилния производител, че пренебрегва историческите си производствени бази в Италия. Новата Alfa Romeo Junior се прави в Полша и дори производството на емблематичната Fiat Panda - най-продавания автомобил в Италия от десетилетия - отива в Сърбия. Затова Мелони иска да разшири местната индустрия чрез привличане на китайски автомобилен производител. Водят се преговори с Dongfeng и Chery, а също и със SAIC, производителя на марката MG.
В четвъртък Fiat представи в историческата си централа в Торино в Северна Италия своя сръбски модел Grande Panda и отпразнува своята 125-а годишнина. Министърът на индустрията Адолфо Урсо, който присъства на събитието, отново призова Stellantis да поднови производствените си дейности в Италия.
Забравените марки: историята на Autobianchi и Innocenti (ГАЛЕРИЯ):
Малък спортен кабриолет, правен само две години, 1964-1965. Базиран е на механиката на Fiat 600D, но има уникална конструкция с външни панели, изработени от подсилена с фибростъкло пластмаса, и монтирани върху стоманена рамка. Това е първият италиански автомобил от фибростъкло, и един от първите в света. Мощността е 29 коня от задно монтиран 0.77-литров мотор.