fallback

50-те най-търсени коли на старо в България

С най-голям ръст у нас е... Porsche Cayenne. SUV манията вече стига и до Горубляне

Манията по SUV и кросоувъри вече с пълна сила владее и пазара на употребявани автомобили в България, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първото полугодие са внесени 119 388 леки коли втора ръка - с 18% повече от същия период на миналата година. Но съотношението нови-стари продължава да се подобрява и вече стига 1 към 4.5 - най-добрият показател от 1990 насам.        От моделите със значимо пазарно присъствие, най-голям ръст на годишна база има Porsche Cayenne - ясен знак накъде е тръгнал българският вторичен пазар. Снимка PORSCHE         Съпоставка с предишни години показва, че българите са все по-склонни да броят повече пари за автомобила си - и все повече държат шофьорската позиция да е високо над земята. От моделите със значимо пазарно присъствие най-голям ръст спрямо миналата година отчита... Porsche Cayenne. Огромните разходи за поддръжка не притесняват българските купувачи и регистрациите на стари Cayenne са скочили с 90% в сравнение с 2023.    

ТОП 10, марки
VW - 16625 Mercedes - 14186 BMW - 8846 Audi - 8563 Тoyota - 6697 Opel - 6594 Ford - ФОРД    5506 Peugeot - 5278 Hyundai - 3979 Honda - 3919

От 15-те модела с най-голям ръст, само три не са SUV - Hyundai i30, Kia Ceed и Mercedes S-Class. Освен Cayenne, на най-бързо растящ интерес се радват Jeep Grand Cherokee (63%), Dacia Duster (52%), Volkswagen Tiguan (51%), Hyundai Tucson (47%), Audi Q5 (44%), Audi Q7 (42%) и Mazda CX-5 (42%).

С най-голям спад спрямо миналата година е Citroen C4 - 38%. Намалява търсенето и за Renault Scenic, Seat Altea, Nissan Micra, Renault Megane, Honda Jazz, Seat Ibizа. Модели като Peugeot 307, Toyota Corolla и Toyota Corolla Verso не попадат вече в Топ 50.

При марките Volkswagen остава на върха, но с все по-малък аванс спрямо Mercedes - под 2500 автомобила. Ако тенденцията се запази, още догодина може да имаме нов лидер - и да станем втората държава след Албания, в която най-продаваният автомобил втора ръка е Mercedes. Третото място е за BMW, четвъртото - за Audi, а Toyota за пръв път успява да измести Opel от петото. От водещите марки най-големи ръстове имат Hyundai (влязъл за пръв път в Топ 10) и Kia.        50-те най-продавани употребявани коли в България (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 4 месеца )
    какво му е на един 15 годишен автомобил това е продукт с изключително дълъг технологичен живот проблеми създават новите бета версии на автомобили които се продават без да имат квалифицирано следпродажбено обслужване и със заложени технологични дефекти още на ниво проектиране иначе с пренаситеността на градовете с автомобили се решава лесно искаш да притежаваш автомобил декларираш пред общината че имаш място за паркиране - гараж общински или частен и получаваш разрешение за регистрация и покупка
  • #19
    2 от 2 ( преди 4 месеца )
    3. Данък МПС за 2-ри автомобил на същото физическо лице със 100% повишение, спрямо първия, 3-ти автомобил 200% увеличение (в хронологичен ред на регистрацията). 4. Данък на служебни автомобили - 150% над данъка за физически лица, за да не записват личните си коли на фирми. И така когато няма на пазара таралясници по 3000лв, бай Иван няма да може да купи 3бр 25 годишни ***, а ще купи 1 кола за 10 000лв и ще има място за всички!
  • #18
    1 от 2 ( преди 4 месеца )
    Притежанието на автомобил в БГ е твърде евтино. Данък+ГТП+ГО+винетка = 600лв/година или по 1.60лв/ден, затова всяко семейство си накупи по 3-4 20-годишни *** за по 3-4000лв. Нужна е законова промяна: 1. Право на притежание на МПС да имат само лица с валидни шофьорски книжки, за да не регистрират колите на неподвижните си баби и дядовци. 2. Забранява се първоначалната регистрация в страната, както и препродажбата на МПС-та над 15 годишна възраст. ...
  • #17
    Ами ( преди 4 месеца )
    Нормално е набуталите се масово с евтини жълти Лeгени да не си го признават, а и гроздето им е кисело за немските премиуми!
  • #16
    bagercho ( преди 4 месеца )
    До 15 - това съм го забелязал отдавна - 90 процента от колите по сервизите са немски "премуим" талиги, ако ги няма тях тоя бранш ще приключи за броени месеци и не само те, ами всякакви детайлъри, фолиаджии и тунингари. На простия *** му доставя някакво необяснимо удоволствие да налива пари в тия бездънни каци, приятно самозаблуждавайки се, че кошника е всеки месец в сервиза, понеже той е педантичен и много държи на поддръжката.
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като вляза да видя обяви и първото нещо което си мисля е: колко са глупави тези европейци средната възраст на автомобилите им клони около 12 години, а продават 5-6 годишни със 120-140 хил км на нашите автокъщи за безпари. .
  • #14
    21М ( преди 4 месеца )
    До #5 А ако провериш сервизите, ще видиш колко фрашкано е с немски коли вътре, докато майсторите омайват клиентите че карат най-доброто - немското. Ама немското е най-дефектиращо откъм новите, от по отношение старите - са пред тотален разпад на първо място и териториите, за другото да не говорим. До #12 Не е мечтата на всяка баДка, на всяка надута кифла с куп претенции. баДката зад волана или във фитнес залата, изпълнява и се води точно по изискванията на кифлата. На надутата кифла.
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е какво пък, нека да се радват хората. Джамбазите са като брокерите, винаги имат готов филм за шарани.
  • #12
    иде дебелия ( преди 4 месеца )
    Продължаваме да копаеме дъното и тази класация ясно го показва.Нямаме лекари, децата са наркомани ,но защото има евтини кредити всеки селянд!р си вярва ,че е Шефче.Е не си Шефче и много скоро ще го разбереш.Това включва и всички шарани омотали се с доживотни ипотеки.Няма по-опасно от лумпеена.
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Кайен с гуми втора употреба, съмнително състояние на спирачките и вътре да дъни чалга. Мечтата на всяка батка
fallback
Последни