След известното забавяне около майските празници, българският пазар на нови автомобили се е върнал към рекордното темпо през юни, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За шестия месец на годината у нас са регистрирани 4656 нови автомобила в категории M1 и N1, а от началото на годината броят им е вече 26 422 - тоест за едно полугодие сега са продадени повече леки коли, отколкото за всяка пълна година между 2009 и 2015 включително. Ако запази сегашното темпо, пазарът ще подобри собствения си абсолютен рекорд от 2008 година.
Kia Sportage е най-продаваният SUV модел в България тази година, изпреварвайки традиционните лидери Dacia Duster и Toyota C-HR\
Юни затвърждава и разместването на върха при марките: Dacia, която доминираше през по-голямата част от последното десетилетие, и Toyota, лидер в последните две години, сега отстъпват на Skoda. Същото разместване е факт и при най-популярните модели.
Skoda - 3510 Toyota - 3417 Dacia - 2376 Renault - 2150 Volkswagen - 1976 Kia - 1498 Ford - 1299 Hyundai - 1275 Peugeot - 1007 Mercedes - 968 |
За месец юни най-продаваната нова кола у нас е Dacia Jogger, пред Toyota Corolla, Skoda Octavia, Kia Ceed и Dacia Sandero. От основните модели на пазара цели девет имат трицифрен ръст спрямо миналата година - Skoda Superb (191%), Skoda Scala (166%), Nissan Qashqai (161%), Toyota Yaris (154%), Ford Focus (152%), Dacia Jogger (140%), Skoda Kodiaq (109%), Renault Master (105%) и Kia Ceed (100%).
С най-голям спад са Kia Rio (-90%), Jeep Compass (-78%), Audi Q7 (-60%), Dacia Spring (-58%), Hyundai i20 (-54%) и Ford Ranger (-52%). При Rio сривът е съвсем очакван, защото Kia спря отдавна производството на модела. При Jeep все още се усещат ефектите от смяната на миналогодишния вносител "Витоша Ауто" с нов - дъщерна компания на вносителя на Peugeot "София Франс Ауто".
50-те най-продавани нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):
Спрямо 2023: -15% спад
Няколко години поред това бе най-продаваният нов автомобил в България, докато все още се казваше Dacia Dokker. Прехвърлянето под шапката на Renault съвпадна и с осезаемото поскъпване на гамата, което обяснява спада в продажбите.