fallback

50-те най-търсени коли на старо в България

С най-голям ръст у нас е... Porsche Cayenne. SUV манията вече стига и до Горубляне

Манията по SUV и кросоувъри вече с пълна сила владее и пазара на употребявани автомобили в България, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първото полугодие са внесени 119 388 леки коли втора ръка - с 18% повече от същия период на миналата година. Но съотношението нови-стари продължава да се подобрява и вече стига 1 към 4.5 - най-добрият показател от 1990 насам.        От моделите със значимо пазарно присъствие, най-голям ръст на годишна база има Porsche Cayenne - ясен знак накъде е тръгнал българският вторичен пазар. Снимка PORSCHE         Съпоставка с предишни години показва, че българите са все по-склонни да броят повече пари за автомобила си - и все повече държат шофьорската позиция да е високо над земята. От моделите със значимо пазарно присъствие най-голям ръст спрямо миналата година отчита... Porsche Cayenne. Огромните разходи за поддръжка не притесняват българските купувачи и регистрациите на стари Cayenne са скочили с 90% в сравнение с 2023.    

ТОП 10, марки
VW - 16625 Mercedes - 14186 BMW - 8846 Audi - 8563 Тoyota - 6697 Opel - 6594 Ford - ФОРД    5506 Peugeot - 5278 Hyundai - 3979 Honda - 3919

От 15-те модела с най-голям ръст, само три не са SUV - Hyundai i30, Kia Ceed и Mercedes S-Class. Освен Cayenne, на най-бързо растящ интерес се радват Jeep Grand Cherokee (63%), Dacia Duster (52%), Volkswagen Tiguan (51%), Hyundai Tucson (47%), Audi Q5 (44%), Audi Q7 (42%) и Mazda CX-5 (42%).

С най-голям спад спрямо миналата година е Citroen C4 - 38%. Намалява търсенето и за Renault Scenic, Seat Altea, Nissan Micra, Renault Megane, Honda Jazz, Seat Ibizа. Модели като Peugeot 307, Toyota Corolla и Toyota Corolla Verso не попадат вече в Топ 50.

При марките Volkswagen остава на върха, но с все по-малък аванс спрямо Mercedes - под 2500 автомобила. Ако тенденцията се запази, още догодина може да имаме нов лидер - и да станем втората държава след Албания, в която най-продаваният автомобил втора ръка е Mercedes. Третото място е за BMW, четвъртото - за Audi, а Toyota за пръв път успява да измести Opel от петото. От водещите марки най-големи ръстове имат Hyundai (влязъл за пръв път в Топ 10) и Kia.        50-те най-продавани употребявани коли в България (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #30
    Факт ( преди 4 месеца )
    15 годишен автомобил е морално остаряла по всеки един параметър който се сетиш
  • #29
    До 29 ( преди 4 месеца )
    Е какво да и е на 15-годишна кола. Самият собственик си казва че е топ и само е изгнила, което вероятно според него означава, че ръждата е изяла част от килограмите и спирането е по-лесно, което подобрява сигурността. Шегата настрана, Но по принцип и двамата сте прави и си имате своите доводи и аргументи. Всеки сам си избира с кое да направи компромис защото идеален автомобил никога не е имало, няма и няма и да има. Винаги се прави компромис с нещо.
  • #28
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Какво да му е на 15 годишен автомобил? Според теб въздушните възглавници, коланите и спирачните маркучи дали, не дай си боже ще си свършат работата при истинска нужда? Силно се надявам че да, все пак аз не бих рискувал. Пасивната и активната безопасност на нова кола е в пъти по-добра.
  • #27
    Гост ( преди 4 месеца )
    ...... за разлика от БМВ и Ауди. Поддръжката им днес е евтина, защото не са актуален модел, а качеството на материалите вътре е в пъти по-добро от всяка една нова кола, която струва на пазара в диапазона 45-50к лева. За тези пари се продава такава ширпотреба, че чак е неприлично и срамно да ти се предлагат за покупка. За 17г. и изминати около 350к километра разходите са поддръжка, ремонти и пр. са около 15-16к лева за целия период. По най-груби сметки. Топ кола е, не бих я заменил за друга
  • #26
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ...... В момента е напълно безсмислено да я продавам, защото струва под 10к лева, а също толкова безсмислено е да купувам друга, защото малко карам. Проблемът при нея е, че през зимата на 2027г. - 2028 ще й бъде ограничено влизането в центъра на София, но по-скоро ще решавам въпроса без покупка на нова. Приказките, че всички подобни коли са кошници са пълни глупости - състоянието й зависи от това как е поддържана. Единственият им сериозен минус е ръждата, защото Мерцедес гният доста ........
  • #25
    Гост ( преди 4 месеца )
    ...... е по-изгодно да си вземеш под наем, отколкото да набиеш 80-90к за нова кола, на която за десет години ще направиш 100к километра. Преди години карах повече и през 2007г. си купих Е класа, която беше на една година и 20к километра. Тази сделка беше много по-изгодна от покупката на нова, защото цената беше с едни 25% по-ниска, а автомобила не беше загубил 25% от качествата си. В първите десет години й направих почти 300к километра, но през последните 5 години съм минал само 40к километра ..
  • #24
    Гост ( преди 4 месеца )
    Има логика в купуване на нова кола, ако правиш поне 25-30к километра на година. България, обаче, е малка страна, разстоянията са кратки, а ние имаме много по-голяма уседналост в сравнение със Западна Европа, където често се живее в един град, а се работи в съседния, който е на 100 километра от този, в който живееш. Аз правя около 10к километра на година и покупката на нова кола е напълно безсмислен разход за мен, доколкото ако се наложи пътуване в чужбина с автомобил / например, Гърция / ......
  • #23
    От Перник ( преди 4 месеца )
    Няма 50 коли.Колата е само една: ГОЛФ.
  • #22
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ще ги стигнем Албанците. ;) :)
  • #21
    Някой ( преди 4 месеца )
    Една лъжа, и 1000 пъти да я повториш, няма да стане истина. Това по повод митовете, че японското не се чупи, а немското видиш ли било ***. Знанията на повечето тук коментиращи-разбирачи е на нещо като бгмама или по-скоро на бай ***.
fallback
Последни