fallback

50-те най-търсени коли на старо в България

С най-голям ръст у нас е... Porsche Cayenne. SUV манията вече стига и до Горубляне

Манията по SUV и кросоувъри вече с пълна сила владее и пазара на употребявани автомобили в България, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първото полугодие са внесени 119 388 леки коли втора ръка - с 18% повече от същия период на миналата година. Но съотношението нови-стари продължава да се подобрява и вече стига 1 към 4.5 - най-добрият показател от 1990 насам.        От моделите със значимо пазарно присъствие, най-голям ръст на годишна база има Porsche Cayenne - ясен знак накъде е тръгнал българският вторичен пазар. Снимка PORSCHE         Съпоставка с предишни години показва, че българите са все по-склонни да броят повече пари за автомобила си - и все повече държат шофьорската позиция да е високо над земята. От моделите със значимо пазарно присъствие най-голям ръст спрямо миналата година отчита... Porsche Cayenne. Огромните разходи за поддръжка не притесняват българските купувачи и регистрациите на стари Cayenne са скочили с 90% в сравнение с 2023.    

ТОП 10, марки
VW - 16625 Mercedes - 14186 BMW - 8846 Audi - 8563 Тoyota - 6697 Opel - 6594 Ford - ФОРД    5506 Peugeot - 5278 Hyundai - 3979 Honda - 3919

От 15-те модела с най-голям ръст, само три не са SUV - Hyundai i30, Kia Ceed и Mercedes S-Class. Освен Cayenne, на най-бързо растящ интерес се радват Jeep Grand Cherokee (63%), Dacia Duster (52%), Volkswagen Tiguan (51%), Hyundai Tucson (47%), Audi Q5 (44%), Audi Q7 (42%) и Mazda CX-5 (42%).

С най-голям спад спрямо миналата година е Citroen C4 - 38%. Намалява търсенето и за Renault Scenic, Seat Altea, Nissan Micra, Renault Megane, Honda Jazz, Seat Ibizа. Модели като Peugeot 307, Toyota Corolla и Toyota Corolla Verso не попадат вече в Топ 50.

При марките Volkswagen остава на върха, но с все по-малък аванс спрямо Mercedes - под 2500 автомобила. Ако тенденцията се запази, още догодина може да имаме нов лидер - и да станем втората държава след Албания, в която най-продаваният автомобил втора ръка е Mercedes. Третото място е за BMW, четвъртото - за Audi, а Toyota за пръв път успява да измести Opel от петото. От водещите марки най-големи ръстове имат Hyundai (влязъл за пръв път в Топ 10) и Kia.        50-те най-продавани употребявани коли в България (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #40
    Хххххх ( преди 4 месеца )
    Прав си , W246 е супернадеждна машина . Винаги на първите места на всички класации за надеждност последните години. Сега казват че новата W247 е още по добра (макар че с още повече технологии, сензори и електроника има какво да се поврежда).. но там цените на старо в БГ започват от 50 бона все още :(
  • #39
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Някой някъде реши че Българите били луди по премиуми втора ръка истината е че в цяла европа се търси и купува това което е доказано. И в холандия и в испания както в България продадените на старо коли по марки се подреждат еднакво : 1. VW 2. Мерц . , най вероятно и в Германия е така. Да , всички харесваме японски коли , но не живеем в тайланд или виетнам и можем да си позволим нещо по добро. Шеста година карам без никакъв проблем Бкласа 2014 купена 4- годишна как няма да търся пак такава.
  • #38
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Трима мой близки с закупени нови БМВта в момента 4 годишно автомобили на около 150хил км без гаранция. Едното 530d има нужда от нова скоростна кутия, същото на под 100хил км имаше нужда от амортисьории един куп други дребни неща, другото 330e му се развали компютър по хибридната система или нещо подобно (така и не разбрах) 3тото на 70хил км има нужда от нов двигател. И трите със скъпи ремонти!!! "Супер са новите БМВта докато са в гаранция - после бягай далеч" Чичо Кольо
  • #37
    До 36 ( преди 4 месеца )
    А ми кое не е двг бяха с литър поне отгоре разход скоростните кутии консуматив
  • #36
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Предното мнение е мое. Преди 3 месеца си викам абе айде да се поглезя като за последно преди да са забранили ДВГ. Купих си 5-та серия на 1 година на 20х км от Германия от БМВ дилър по снимки. Естествено разликата с предната 10 годишна кола беше стряскаща. Не можеш да разбереш работи ли на място тази кола и кога вдига от 60 до 140. седалките са по-комфортни от фотьойла в хола. Усещам се че си ползвам автономното шофиране ежедневно. Общо взето хвали старото а пък карай ново;).
  • #35
    анонимен ( преди 4 месеца )
    какво му е морално остарялото на 15 годишен автомобил това че е с гилзиран двигател и може да изкара още три пъти по толкова но за производителя не е изгодно да продава автомобили проектиран от инженери а не от маркетолози и счетоводители а забравих преди 15 години автомобилите нямаха по три дисплея и светещи в цветове на дъгата лампички в салона
  • #34
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Новата кола и нов апартамент си е супер ( в сравнение с 30 годишна панелка и 15 годишен премиум;). Минал съм и през двете и човек като свикне и почва да си мисли ме няма по-добро. Да да ама не ;). През 2016-та смених 15 годишно БМВ 5-та серия с Пасат на 1 година, пасата вървеше по-добре, спираше по-добре харчеше 2 литра по-малко. Цената за обслужване в официалния сервиз беше като цената за БМв-то в кварталния. 8 години каране на пасата и си свиркам. Викам няма по-добро.
  • #33
    До 24 Перник ( преди 4 месеца )
    Голфа е друго ниво автомобил! Все пак е Кралят!
  • #32
    raiders ( преди 4 месеца )
    Браво на всички, аз за 1г. направих 6000км, ама сега си поръчах чисто нов автомобил нисък клас... да се поглези човек. Пък може и да направя 15к/год. като я взема, толкова карах преди кризата. Пожелавам на всеки поне 1 в живота да поръча и кара от магазина кола. 2-ръка винаги ще има и с-класа или А4 мога веднага да си купя. Българина си е г@.зе и знае какво иска да кара, немско и "премиум", ако се развали... лошо.
  • #31
    купувайте ( преди 4 месеца )
    Ние изчезваме,но това не пречи да се изживяваме сякаш бъдещето е наше.Идва невиждана криза и хубавото на лошото,е че много,ама много народ ще изгори, защото го заслужава.
fallback
Последни