IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как новите автомобили надебеляха драстично през последните години

Безопасността, технологиите и предпочитанията на клиентите са основните причини за увеличеното тегло

Въпреки че като цяло са по-сложни и луксозни от своите предшественици, автомобилите са били значително по-леки през 80-те и 90-те години от днешните модели. И разликата в теглото става все по-голяма, разкрива Autocar.


тегло автомобили


Например, компактната Honda Civic от 1985 г. тежи само около 820 кг. По същия начин, Volkswagen Golf от 1995 г. има работно тегло от 1035 кг. Тези автомобили бяха известни със своята пъргавина, което беше в рязък контраст с по-тежките модели, които населяват нашите пътища днес.

През 2024 г. средното тегло на нов автомобил се е повишило рязко. Сравняването на автомобил от 90-те години на миналия век с неговия модерен аналог ясно илюстрира тази тенденция. Да вземем Toyota Corolla от 1995 г., която тежи около 1150 кг. За разлика от това, Toyota Corolla от 2024 г. тежи около 1400 кг и все още се счита за лек автомобил по съвременните стандарти.

Това увеличение отразява по-широка тенденция в индустрията, дължаща се на различни фактори, включително подобрени характеристики за безопасност, технологичен напредък и променящи се потребителски предпочитания. Последните данни показват, че през последните 7 години средното тегло на автомобилите е скочило значително - от 1553 на 1947 кг.


тегло автомобили


Разликата от 400 кг донякъде се дължи на нарастващата популярност на SUV-моделите. През 2016 г. SUV и кросоувърите, тествани от екипа на Autocar, са тежали средно 1722 кг, което е значително по-тежко от общото средно за тази година.

Интересното е, че през 2023 г. не само броят на тестваните SUV се е увеличил, но и средното им тегло се е увеличило. Средният SUV, тестван през 2023 г., тежи 1906 кг, като едновременно с това разликата в теглото с автомобилите от други класове намалява. През 2016 г. Skoda Kodiaq, например, тежи с 246 кг повече от Skoda Superb, докато през 2023 г. разликата в теглото между SUV и всички автомобили е само 38 кг.

Всичко това означава, че докато SUV-моделите остават важен фактор за общото увеличаване на теглото на автомобилите, тенденцията се разпространява към всички видове превозни средства. Електрификацията също играе важна роля в тази тенденция, заедно с подобрените функции за безопасност, по-здравите структури и напредналите технологии - всички това допринася модерните автомобили да бъдат значително по-тежки от техните предшественици.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    край ( преди 2 дни )
    Увеличават теглото за да повишат безопастността на собственика на колата и така увеличават опасността за тези които са в другите коли. Преди години Максим Ставииски размаза с хамър две момчета и едно момиче в малка кола.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    по-мощни станали ( преди 2 дни )
    мощността на килограм не се е повишила. двигателите са по-пъргави заради електронното управление, което позволява бързо да сменят режимите, както и турбините. предавателните числа са други, втоамтиците са по-бързи от преди 20 години. да, по-голям е въртящия момент. за сметка на живота на мотора, теглото и външните размерите. толкова тлъст е станал дори Яриса, че сега е с външни размери на седан от преди 10 години за сметка на стърчащи фарове и т.н. а вътре - пак същата малка кола.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бамааму ( преди 2 дни )
    Днес си видях Киа-та която продадох преди 4 месеца разбита от някакъв младеж с уж малка кола, жената пострадала в Киа-та с разбит нос неотворена възглавница на шофьора, бахамааму 5 звезди колата беше на 30к километра.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Те пораснаха и на размери , макар и само външно. Вътрешното пространство не е повече. Като са дали пример ,колко тежи Корола от 95 и колко сега , да бяха дали и габарите, колко са били и колко са сега:)) Аз гледам по себе си - имах Е30 и се чуствах комфортно в него(малко под 2 метра съм и 100 кг). Преди години влязох в F30, по-скоро се напъхах със зор в него и ми бе много тясно.
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Много ми е "стабилно" като видя 5,2м дълъг, 2m широк, 2.5 т тежък джиБ в града, като вътре има само 1 кифла/мутра. Още малко и 2 коли няма да могат да се разминават по улиците
  • #1
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    По-тежки, но значително по-стабилни на пътя и доста по-пъргави, въпреки внушението от заглавието. Освен по-тежки, автомобилите станаха и доста по-мощни.