Независимо дали става въпрос за за седани, купета, хечбеци или SUV, почти всяка нова кола на пазара е по-голяма и по-тежка от своя предшественик. Нейният производител добавя конски сили и и въртящ момент, за да се опита частично да компенсира увеличението на теглото, като точно това се случва и с новото BMW M5, съобщава Bimmer Post.
Изданието разкрива някои интересни технически спецификации на модела с кодово име G90. Суперседанът ще получи плъгин хибридния V8 от XM, като в случая мощността на задвижващата система ще бъде 718 к.с. Твърди се, че 4,4-литровият бензинов двигател с две турбини ще развива 577 к.с. и 750 Нм, докато електрическият мотор е с мощност 194 к.с. и 280 Нм.
Тези характеристики са наистина впечатляващи, но въпреки това има известни опасения и те се дължат на теглото на автомобила. Твърди се, че новото BMW M5 тежи колосалните 2435 кг. За сравнение новото Porsche Panamera Turbo E-Hybrid има същото тегло заедно с водача. И ако това е вярно, новото M5 е с 453 кг по-тежко от своя предшественик F90.
Логичният въпрос е защо BMW не предотврати това, като използва само V8 двигател. Така седанът ще е по-лек, тъй като ще избегне хибридната система. Проблемът обаче е с все по-строгите разпоредби за емисиите, особено в страните от Европейския съюз. И M5 само с ДВГ няма да може да ги покрие.
Въпреки това, plug-in хибридната настройка е ефективна, само ако собственикът редовно зарежда батерията. В противен случай колата носи допълнително тегло и ефективно увеличава разхода на гориво в сравнение с еквивалентен автомобил, оборудван с чист ДВГ. Батерията на M5 също добавя тегло, въпреки че тя е по-малка от тази на XM - 18,6 кВт/ч срещу 25,7 кВт/ч на големия SUV.
Като цяло, новото M5 ще бъде огромен автомобил. Според информацията той ще бъде с 36 мм по-дълъг и със 70 мм по-широк от обикновеното 5-Series. Това означава дължина от 5096 мм и широчина от 1970 мм за седана, като разстоянието между двете оси ще надхвърли 2995 мм. А не бива да се забравя, че ще има и комби - M5 Touring, което ще бъде не само по-голямо, но и по-тежко.