Спортното подразделение на BMW няма да следва стратегията на Mercedes-AMG да предлага двигатели с намален обем за своите модели. Вместо това BMW M ще запази настоящите си редови 6-цилиндрови двигатели и V8 двигатели за следващите години, докато в крайна сметка премине към чисто електрически задвижвания.
В интервю за CarExpert шефът на подразделението Франк ван Мийл беше категоричен, че BMW M няма намерение да използва 3-и и 4-цилиндрови двигатели, комбинирани с електрически мотори за своите модели. Според него поставянето на малък двигател и голяма батерия „просто не е правилният начин“ и допълни, че електрификацията ще играе роля в прехода към напълно електрически превозни средства M. Той даде пример с XM с неговия електрифициран 4,4-литров V8, където електромоторите имат поддържаща роля.
„Ние смятаме, че така или иначе колите ви трябва да имат силен базов двигател. Затова за нас преминаването към по-малки двигатели с вътрешно горене в комбинация с по-големи батерии не е правилният начин. Следващата ни стъпка ще бъде да преминем към изцяло електрическо задвижване", обясни Ван Мийл.
Големият конкурент - Mercedes-AMG, има различен подход по въпроса. Наскоро от компанията обявиха, че ще запазят V8 двигателя при новия C 63, въпреки че много от феновете на модела не харесват това и настояват за връщането на V8 мотора.
Що се касае до чисто електрически М-автомобили, Ван Мийл е на мнение, че те няма да се появят на пазара скоро, а причината е, че технологията все още не е готова за машина, фокусирана върху представянето си на пистата. Това трябва да бъде кола, която да може да осигури „непрекъсната изходна мощност по забележителен начин“.
„Тази кола трябва да може да направи повече от една-две обиколки на Северната дъга на „Нюрбургринг" с пълна скорост. Ако сега се движите с 250 км/ч по пистата няма да стигнете далеч, така че това е ограничението", обясни шефът на BMW M.