fallback

Kое е по-изгодно - кола с ангренажен ремък или с ангренажна верига?

Аритметиката показва, че единият вариант е по-евтин, но това си има недостатъци

Ангренажният механизъм е един от най-важните компоненти на двигателя с вътрешно горене, чиито жизнени функции са пряко свързани със "здравето" на двигателя. В съвременните коли има два вида такова задвижване - с ремък и с верига. Всеки от тях има своите предимства и недостатъци. Но последните, между другото, са някак си забравени. 

И така, нека започнем с нещо просто и разбираемо - с ремък. Това е най-евтиният и най-малко ресурсен вариант: ангренажният ремък трябва да се сменя редовно, поне на 60 000 км, тъй като се разтяга, напуква, износва се и може да се скъса и това да доведе до много тъжни последици: буталата огъват клапаните. 

Ремъкът обаче не е единственият консуматив в механизма за синхронизация: има и ролки, от които също не си струва да се пести. Освен това трябва да запомните и за обтегача: той се разваля рядко, но периодично изисква внимание. 

При веригата нещата са различни: механизмът няма определен и строго предписан срок на годност. Това означава, че е необходимо да смените веригата, както и обтегача и когато тя се разтегне. Експертите са в състояние да определят началото на това събитие по звук: след разтягане веригата започва леко тракане, но то не е при всички модели.

Това се случва както на 150 000 км, така и на 500 000 км: всичко зависи единствено от стила на шофиране и местообитанието на автомобила. Рязкото тръгване от светофари с весело свистене на гуми - веригата ще е за смяна по-рано. Освен това качеството на горивото също играе роля: ако колата е заредена с добро гориво с октаново число, посочено на капака на резервоара, веригата ще издържи по-дълго. По-лошото гориво, причиняващо детонация на двигателя, ще я разтегне по-бързо.

Смяната на ремък е значително по-евтина операция от смяната на верига, но пък трябва да се прави по-често. И тук възниква въпросът - какво е по-добре: да смените ремък три пъти или верига веднъж, но да инвестирате доста повече? Всеки, както се казва, избира най-изгодните и приемливи условия за себе си, но аритметиката е проста - дори и три смени на ангренажен ремък, като включим работа и всички консумативи са по-евтини от една смяна на ангренажна верига. А в съвременните автомобили тези вериги не са много дебели и респективно - здрави.

fallback
  • #9
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Не ги хваля бре "Абе". Споделям опит. Кажи твоя опит какъв е?
  • #8
    Абе ( преди 4 месеца )
    чичак не ни ги хвали тези жълти лeгени!
  • #7
    Чичо Кольо до всички ( преди 4 месеца )
    Чичо Кольо да ви каже от опит, че на Тойота веригите се сменят изключително рядко, най-вече на не поддържан автомобил!!! Поддържай си Тойотката добре и никога няма да смениш верига дори и милион километра да караш!!! Забравяш за този разход. Нещата при германските марки са различни обаче- на някой дори се късат тез вериги доста преди препоръчителния интервал време/пробег от производителя!!! Аз простия чичка си карам скучната тойотка - голяма скука, нищо няма какво да направя или сменя по нея
  • #6
    Chicho_Ficho ( преди 4 месеца )
    До 5, едно време беше различно, сега и веригите са тънки като ланец и не знаеш колко ще издеяни.
  • #5
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Ааа Чичо Фичо, не такаЕдно време като нямах много пари, ама исках да си сменям колите на всеки 6 месеца, само и само да пробвам нещо различно и да се уча да сменям дребни неща като спирачки, масла на двигател и скоростна кутия, филтри, итн....и веригата беше едно от нещата което беше важно при избора на кола за мен!!! Не ми се даваха пари за смяна на ремъци. И така за няколко години смених доста коли - стари, ама покарах малко различни. Така стигнах до Тойота и ще сменя само с Лексус
  • #4
    Chicho_Ficho ( преди 4 месеца )
    Ремъкът има само едно предимство и това е цената. Иначе колегата го е казал много добре, че никой не си подбира марка и модел спрямо това дали е с верига или ремък.
  • #3
    Мдаа ( преди 4 месеца )
    Разбира се, че ремък е за предпочитане. При някои марки цените за смяна на верига е няколко хиляди и повече лева, пр Мазда, БМВ... При някои мотори, където веригата е отзад, пр. БМВ, трябва да се вади навън.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хората не избират колите в зависимост от това дали са с верига или ремък. Те са следствие от избора. Никой няма да се откаже от модел, който харесва, защото е с ремък, пък той искал с верига.
  • #1
    Вин ( преди 4 месеца )
    Определено веригата е по голям проблем, въпреки старите схващания, че едва ли не е вечна!Да не говорим , че средно компетентен собственик с технически познания може да си замени ремък, а за верига си е нужен специалист.Личен опит!
fallback
Последни