fallback

Kое е по-изгодно - кола с ангренажен ремък или с ангренажна верига?

Аритметиката показва, че единият вариант е по-евтин, но това си има недостатъци

Ангренажният механизъм е един от най-важните компоненти на двигателя с вътрешно горене, чиито жизнени функции са пряко свързани със "здравето" на двигателя. В съвременните коли има два вида такова задвижване - с ремък и с верига. Всеки от тях има своите предимства и недостатъци. Но последните, между другото, са някак си забравени. 

И така, нека започнем с нещо просто и разбираемо - с ремък. Това е най-евтиният и най-малко ресурсен вариант: ангренажният ремък трябва да се сменя редовно, поне на 60 000 км, тъй като се разтяга, напуква, износва се и може да се скъса и това да доведе до много тъжни последици: буталата огъват клапаните. 

Ремъкът обаче не е единственият консуматив в механизма за синхронизация: има и ролки, от които също не си струва да се пести. Освен това трябва да запомните и за обтегача: той се разваля рядко, но периодично изисква внимание. 

При веригата нещата са различни: механизмът няма определен и строго предписан срок на годност. Това означава, че е необходимо да смените веригата, както и обтегача и когато тя се разтегне. Експертите са в състояние да определят началото на това събитие по звук: след разтягане веригата започва леко тракане, но то не е при всички модели.

Това се случва както на 150 000 км, така и на 500 000 км: всичко зависи единствено от стила на шофиране и местообитанието на автомобила. Рязкото тръгване от светофари с весело свистене на гуми - веригата ще е за смяна по-рано. Освен това качеството на горивото също играе роля: ако колата е заредена с добро гориво с октаново число, посочено на капака на резервоара, веригата ще издържи по-дълго. По-лошото гориво, причиняващо детонация на двигателя, ще я разтегне по-бързо.

Смяната на ремък е значително по-евтина операция от смяната на верига, но пък трябва да се прави по-често. И тук възниква въпросът - какво е по-добре: да смените ремък три пъти или верига веднъж, но да инвестирате доста повече? Всеки, както се казва, избира най-изгодните и приемливи условия за себе си, но аритметиката е проста - дори и три смени на ангренажен ремък, като включим работа и всички консумативи са по-евтини от една смяна на ангренажна верига. А в съвременните автомобили тези вериги не са много дебели и респективно - здрави.

fallback
  • #39
    Бай Лилян ( преди 4 месеца )
    За коментарите е ясно, че има привърженици, както на веригата, така и на ремък, но ми е интересно от статията какво разбрахте
  • #38
    Алекс ( преди 4 месеца )
    Имам две дизелови Тойота Ярис с верига на мотора. По-старата е на 217 000 мили. Никакви ядове няма с веригата. По-новата е на 92 000 мили и също няма симптоми за верига. Имах БМВ Е39 2.5D също с верига, продадох го на над 350 000 км, верига ли, какво е това
  • #37
    Сепуко харакири ( преди 4 месеца )
    Ремъка се сменя за час, час и половина, обикновено с водната помпа и една, две ролки. Веригата е по евтина за производителя и дърво за ползвате ля.
  • #36
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Карам първа кола с верига и смело казвам че имам един проблем по малко в живота.
  • #35
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Стига хвалиш тия дървени Тойоти ве бай Кольоооо... всичко крадено от западняците
  • #34
    Чичо Кольо до " ( преди 4 месеца )
    Явно нямаш опит с Тойотки, майсторе. Също така явно нямаш опит и с Пежо, Опел и Форд и някой БМВта на които им се късат ремъците или разтягат и излизат веригите под 100хил км. Има много коли на които ремъците и веригите карат над 200, дори 300хил км, ама има такива с дефекти при конструкцията на двигателя които едва изкарват 100хил. А веригите на Тойотките, майсторе наистина издържат живота на автомобила ако се обслужват на време. Ама явно не си майстор, няма как да знаеш. Чувал си!!!
  • #33
    Майстора до Бай Коль ( преди 4 месеца )
    Бай Кольо недей говори глупости явно имаш Тойота за туй е хвалиш толкова нашето си е най харно тъй викат то и Мерцедеса може да изкара милион километри ама всичко е голем риск да не ти стане мотора на салата за туй верига се сменя на 250-300хил.км макс да ти е мирна главата пък то и с ремък можеш да минеш 200 хил.без смяна ама всичко си е риск Байко
  • #32
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Без да ги хваля, просто опит!!! Редовна смяна на масло и всяка една Тойота ще изкара и милион километра с оригинална верига!!! Една от причините заради която Тойота имат ниски разходи за обслужване и поддръжка
  • #31
    Майстора ( преди 4 месеца )
    С ремък е в пъти по-добре впредвид слабите вериги както ги правят в съвременните автомобили не са вече като на Ладата и Москвето двойни да не говорим че при някой модели са със задни вериги и е нужно дори да се снеме целия двигател заради смяната им
  • #30
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Едно време кви вериги имаше са са синджирчета.
fallback
Последни