IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да разберем, че ангренажът скоро ще „умре“

Полезни съвети, които ще ви спестят евентуален основен ремонт на мотора

Устройството за синхронизация в съвременните двигатели или т.нар. ангренажен ремък изисква постоянно внимание. В случай на скъсване или силно износване стоманеното „сърце“ на автомобила е застрашено от основен ремонт. А това струва много пари. разказваме ви как да разберете, че проблемите с ангренажа започват.


ангренажен ремък


Най-важното е, при шум от двигателния отсек, като характерни звуци от блокирала водна помпа например, веднага да отбиете встрани от пътя и да приведете автомобила в покой. Ако изключите двигателя навреме, то знайте, че той е спасен. 

Запомнете и още един факт. Ангренажният ремък, инсталиран във завода, ще издържи по-дълго от този, който се монтира по-късно. Въпросът е най-вече във ролките, които също се износват и тзадължително се сменят с ремъка, но новите не предлагат същия ресурс.

Ето защо, независимо дали са заводски или сменяни впоследствие, с течение на времето е добре да контролирате състоянието им. Луфтове или механични повреди по тях или по ремъка са неприемливи. Можете да разберете, че нещата са зле по свистящите звуци, които същите тези водачи издават, когато двигателят работи.


ангренажен ремък


При почти всички силови агрегати ангренажния ремък е затворен с пластмасов корпус, така че за да може да се контролира визуално, трябва да се демонтира същия този корпус. Силно препоръчваме да правите тази операция периодично или , да речем, след шофиране през дълбоки локви или черни пътища с много кал. Факт е, че мръсотия може да попадне под пластмасата и така ангренажната система да пострада значително.

А при по-износените двигатели може да се случи и следната ситуация: маслото изтича през спукан семеринг върху ремъка. За съжаление и това се установява само при оглед на системата, след сваляне на пластмасовия капак. Маслото е агресивно към гумените съединения по ремъка и бързо го поврежда.

По-трудно е с верижно задвижване, защото ангренажната верига се намира вътре в двигателя. С други думи, състоянието ѝ може да се оцени само чрез разглобяване на двигателя. Самата верига, разбира се, се къса по-трудно, но често се износва и се разтяга. В резултат на това разтягане, тя може да прескочи един зъб и резултатът е същият - основен ремонт.

Тук можете да предотвратите неприятности, като спрете работата на автомобила веднага щом чуете звуци като звънтене, шумолене или дори бучене под капака. След това трябва да се обадите на пътна помощ и да закарате колата в сервиза. Там износването на веригата може да се определи доста точно чрез косвени признаци и чрез провеждане на компютърна диагностика.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 година )
    Преди да сменя моят оригинален ремък с афтърмаркет, изгледах маса клипчета с майстори от различни сервизи и общото мнение беше, че ако ремъка е афтентичен няма проблем да изкара колкото оригиналния.
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Мнение ( преди 1 година )
    На 60 000 км го сменяш и не го мислиш. Избират се по-скъпи и "маркови" части които се предлагат на пазара "афтърмаркет".
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    "Ако се родиш *** е завинаги!" Именно, защото не е "проста работа" да свалиш капаците на ангренажа, изисква време, подходящи инструменти, знания, най добре да си подготвен да довършиш работа! Ако си седнал върху ръцете си - майстор и плащане на поне половината цена за смяна! Ако струва 200 лв., му плащаш 100 за "проверка" и да затвори:)
  • #2
    0 rate up comment 11 rate down comment
    ха ха ( преди 1 година )
    най-добре проверката става нощно време и когато вали дъжд.....за 5 минути работа ха ха ха
  • #1
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    При много от двигателите, сваляне на капака за проверка е по добре да се ползва за смяна на комплекта, понеже си свършил повечето работа, а и не са толкова скъпи!