fallback

Kое е по-изгодно - кола с ангренажен ремък или с ангренажна верига?

Аритметиката показва, че единият вариант е по-евтин, но това си има недостатъци

Ангренажният механизъм е един от най-важните компоненти на двигателя с вътрешно горене, чиито жизнени функции са пряко свързани със "здравето" на двигателя. В съвременните коли има два вида такова задвижване - с ремък и с верига. Всеки от тях има своите предимства и недостатъци. Но последните, между другото, са някак си забравени. 

И така, нека започнем с нещо просто и разбираемо - с ремък. Това е най-евтиният и най-малко ресурсен вариант: ангренажният ремък трябва да се сменя редовно, поне на 60 000 км, тъй като се разтяга, напуква, износва се и може да се скъса и това да доведе до много тъжни последици: буталата огъват клапаните. 

Ремъкът обаче не е единственият консуматив в механизма за синхронизация: има и ролки, от които също не си струва да се пести. Освен това трябва да запомните и за обтегача: той се разваля рядко, но периодично изисква внимание. 

При веригата нещата са различни: механизмът няма определен и строго предписан срок на годност. Това означава, че е необходимо да смените веригата, както и обтегача и когато тя се разтегне. Експертите са в състояние да определят началото на това събитие по звук: след разтягане веригата започва леко тракане, но то не е при всички модели.

Това се случва както на 150 000 км, така и на 500 000 км: всичко зависи единствено от стила на шофиране и местообитанието на автомобила. Рязкото тръгване от светофари с весело свистене на гуми - веригата ще е за смяна по-рано. Освен това качеството на горивото също играе роля: ако колата е заредена с добро гориво с октаново число, посочено на капака на резервоара, веригата ще издържи по-дълго. По-лошото гориво, причиняващо детонация на двигателя, ще я разтегне по-бързо.

Смяната на ремък е значително по-евтина операция от смяната на верига, но пък трябва да се прави по-често. И тук възниква въпросът - какво е по-добре: да смените ремък три пъти или верига веднъж, но да инвестирате доста повече? Всеки, както се казва, избира най-изгодните и приемливи условия за себе си, но аритметиката е проста - дори и три смени на ангренажен ремък, като включим работа и всички консумативи са по-евтини от една смяна на ангренажна верига. А в съвременните автомобили тези вериги не са много дебели и респективно - здрави.

fallback
  • #29
    Марко ( преди 2 месеца )
    Няколко бележки от мен:1. Веригата има едно несъмнено предимство пред ремъка - ясно "оповестява" / чрез чукането в двигателя/ момента, в който трябва да бъде заменена.При ремъците не е така.2. Съвременните ремъци не се сменят на 60 000, обичайните препоръки са за проверка на около 120 000 и смяна при констатирана деградация или след осмата година, без оглед на км. Ако се кара основно извънградско, такива ремъци изкарват спокойно и до 250 000. На градско - 120 000 макс.
  • #28
    Тойота ( преди 2 месеца )
    С ремък е много по-добре - двигателят е по-малък, по-лек и компактен, защото ангренажният механизъм е извън корпуса.
  • #27
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Ангренажен ремък на Пежо и Фолксваген се сменят на 180 000 км.
  • #26
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Имам Нисан Кашкай 2014г. и веригата се разтегна на 90 000 км, нова кола купена от представителство.Аз също чух, че веригата се сменя на на 150 000 км.Въпроса е, че най-вероятно това с веригата важи за по старите автомобили!Дори автомотьорите се чудят!
  • #25
    Киро ( преди 2 месеца )
    А ве Фишер много модерно име имаш ве . Видех ти пижото и рекох да ти река , а ве немското баце немското , те тва француз кола мин е т на история . Ни съ лъжи . И вземи смени тоя ангренаж да ти не стане беля !
  • #24
    Киро / Роки ( преди 2 месеца )
    Е па може ли некой ми каза на трабантя кога да му сменявам ангренажа ? Я откак съм го купил е па нищо не съм сменял , сал карам , летя по родните магисрали !
  • #23
    Fischer ( преди 2 месеца )
    На дизеловите Пежа ангренажен ремък се сменя на 240 хиляди км или 10 години. Затова си мисля, че ремъкът е по-здрав от веригата. Тези 60 хиляди за смяна са за коли от миналия век, главно с немски бензинови двигатели...
  • #22
    Пешон ( преди 2 месеца )
    Язе на москвето нищо не сменявам , карам баце и това е !Е таквас кола му требе на беднийо човек.
  • #21
    patci84 ( преди 2 месеца )
    На моята хонда смених верига просто профилактично ( на 180 хил км) , не съм чакал да почне да клопа , че ако съм чакал това ....можеше и да преклопа накрая:)
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На опела ме изръсиха 820 юро за веригата. Казаха че то сега е нормално като мине 100-150 хил да вземем да прихлопва.
fallback
Последни