fallback

Kое е по-изгодно - кола с ангренажен ремък или с ангренажна верига?

Аритметиката показва, че единият вариант е по-евтин, но това си има недостатъци

Ангренажният механизъм е един от най-важните компоненти на двигателя с вътрешно горене, чиито жизнени функции са пряко свързани със "здравето" на двигателя. В съвременните коли има два вида такова задвижване - с ремък и с верига. Всеки от тях има своите предимства и недостатъци. Но последните, между другото, са някак си забравени. 

И така, нека започнем с нещо просто и разбираемо - с ремък. Това е най-евтиният и най-малко ресурсен вариант: ангренажният ремък трябва да се сменя редовно, поне на 60 000 км, тъй като се разтяга, напуква, износва се и може да се скъса и това да доведе до много тъжни последици: буталата огъват клапаните. 

Ремъкът обаче не е единственият консуматив в механизма за синхронизация: има и ролки, от които също не си струва да се пести. Освен това трябва да запомните и за обтегача: той се разваля рядко, но периодично изисква внимание. 

При веригата нещата са различни: механизмът няма определен и строго предписан срок на годност. Това означава, че е необходимо да смените веригата, както и обтегача и когато тя се разтегне. Експертите са в състояние да определят началото на това събитие по звук: след разтягане веригата започва леко тракане, но то не е при всички модели.

Това се случва както на 150 000 км, така и на 500 000 км: всичко зависи единствено от стила на шофиране и местообитанието на автомобила. Рязкото тръгване от светофари с весело свистене на гуми - веригата ще е за смяна по-рано. Освен това качеството на горивото също играе роля: ако колата е заредена с добро гориво с октаново число, посочено на капака на резервоара, веригата ще издържи по-дълго. По-лошото гориво, причиняващо детонация на двигателя, ще я разтегне по-бързо.

Смяната на ремък е значително по-евтина операция от смяната на верига, но пък трябва да се прави по-често. И тук възниква въпросът - какво е по-добре: да смените ремък три пъти или верига веднъж, но да инвестирате доста повече? Всеки, както се казва, избира най-изгодните и приемливи условия за себе си, но аритметиката е проста - дори и три смени на ангренажен ремък, като включим работа и всички консумативи са по-евтини от една смяна на ангренажна верига. А в съвременните автомобили тези вериги не са много дебели и респективно - здрави.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    има специализирани инструменти за смяна и калибриране на валовете при смяна на ангренажен ремък както и за обтягането така че пред блока с фас в устата и бира в ръката не става
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мухаха, отварям си книжката да експлоатация и гледам: смяна на масла и консумативи на 30к или 2г. Спирачна течност, първия път на 3тата година, след това през 2г. Първо обслужване на 120к - смяна масло скорости. Второ обслужване на 210к - ангренажен ремък... ако щете сменяйте ремък и всяка неделя....На едни и същи мотори и ремък Conti, Ауди дават различен интервал за смяна от ФВ
  • #17
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Много хора не избират автомобила си според това дали е с верига или ремък, защото не разбират и не си правят труда да проверят какво да очакват в близкото бъдеще!!! Доста голяма и скъпа работа може да бъде смяната на ремък или верига на някой коли. Чак когато се стигне до това започват да се чудят.....защо не проверих предварително......Същото важи и за веригите, както вече се спомена. Много БМВта страдат от тез вериги. Всичко VWta които са с вериги също. Ремък в повечето случаи излиза по-евтин
  • #16
    баба ви ( преди 2 месеца )
    Едното е проектирано да работи докато автомобилът се изхвърли (но като всяка част може да се развали), другото се подменя според стандартния график за поддръжка.Това е достатъчна информация да се разбере кое е по-изгодно. Но както написа някой, хората не избират автомобил според това дали е верига или ремък.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В САЩ повечето хора не сменя ремъци. Карат докато се скъса и после изхвърлят колата на вторични суровини. При повечето коли ремъка ако е качествен издържа без проблем 250 000км. В по топлите места където няма зима може и 500 000 да издържи преди да се скъса.
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има и трети вид зъбни колела които са вечни
  • #13
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Предната кола беше с агренаж. Смених го по спецификация на 8-та година на около 110х км. По спецификация се сменя на 8 години или 210х км. Сегашната ми кола е на 29х км на 1.5 години. Даже не знам с какво е ;). Ама все ми е тая, при второто ходене в сервиза ще питам.
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Охо, трябваше колегата 1ви коментар да го смени...... 60 000 км, казвате за ремък, лично, няколко пъти в сериз на АР, доста прочут в София са ми казвали, че ангренажа се сменя на 2г. По-евтин е само ремъка, тук разбирачи мнго, като обслужвате, само ангранажа ли сменяте? Колкото до веригите, На коли с М47,М54,Н52 двигател веригите са доста надеждни. Не са вечни де, колкото до това какво ще си купиш, никога не си взех Н47, колега е загатнал защо. Успех!
  • #11
    Chicho_Ficho ( преди 2 месеца )
    Само да споделя, че и двете ми коли са с вериги, и честно казано все още ако имам избор бих си взел двигател с верига. Просто казвам, че и веригите вече нещо почнаха много да ги тънят само и само да не изпуснат някой лев от обслужване.
  • #10
    Охо Бохо ( преди 2 месеца )
    При старите автомобили веригата изкарваше до милион километра, след 2000-та вече трябва да се сменя заедно със обтегачи, зъбчатки и т.н. Продават се ангренажни комплекти за смяна. Аз лично си избирам ВИНАГИ коли с вериги, защото са по- сигурни. Преди 25 години имах 2 коли с ремъци и на двете ми превъртяха ремъците, не се скъсаха, а се изрониха зъбите и на едната срещна клапаните и буталата. Явно или менте ремъци, или некадърни майстори, които или много натягат ремъка, или го оставят по- хлабав.
fallback
Последни