IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y е най-продаваният SUV за годината

Електромобилът изпреварва Toyota RAV4 и Honda HR-V

Най-продаваният автомобил за 2023 година - Tesla Model Y, продължава успешното си представяне на световните пазари. По данни на портала focus2move той е най-търсеният SUV за първите 4 месеца на тази година.


Tesla


Кросоувърите и SUV-моделите продължават да се радват на огромна популярност сред потребителите и битката за клиенти между тях е много оспорвана. Това си личи и от разликата между първите автомобила в класирането. За 4 месеца Tesla е продала 369 013 бройки от Model Y, а Toyota е реализирала 323 901 единици от своя бестселър RAV4.

Третото място в класирането заема друг „японец" - Honda HR-V, чийто резултат е 241 048 бройки. В първата петица попадат още Hyundai Tucson, избран от 195 545 потребители, следван от близкия си „роднина“ Kia Sportage - 175 550 продажби.

Места в първата десетка на най-популярните SUV намират още Volkswagen Tiguan - 161 536 продажби, BYD Song - 134 237, Honda HR-V - 132 984, BMW X3 - 110 847 и Mazda CX-5 - 110 765 продажби.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Точно със спиране на ДВГ екология голяма няма да постигнеш. Ако спрем да гледаме крави за месо и ги заменим с пилета ще има много по-голям ефект. И ако спрем частните самолети ще спестим повече емисии от това да спрем 1 милиард коли. Обаче и от двете мерки ще страдат основно хората с пари.
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    Затова ще става бавно, както и първоначалното моторизиране на масата от населението! За момента е по-скъпо, не съвсем удобно, НО все още хората са пренебрежително нехайни към затоплянето на планетата, а и ниските, достъпни цени на въглеводородите ги правят предпочитани! Не винаги ще бъде така, не всичко зависи от желанията на населението!
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    До 5: Основния проблем са батериите - скъпи, с малка специфична енергия и най-вече: само азиатци могат да ги правят. Да помпаш такава технология със субсидии в Европа или Америка си е чисто икономическо самоубийство, и нещата рано или късно ще си дойдат на мястото.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до Лудория ( преди 4 месеца )
    Дори реално 2 модела. S и X правят под 5% от общите продажби. Пикапа когати си стигне пълния производствен капацитет (ако не го е направил вече) ще достигне до малко над 10%. Т.е 3 и У ще генерират около 85% от продажбите им. А дори там 2/3 и нагоре е модел У
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Значи, Тесла предлага 3-4 модела и хората, които ги харесват, купуват от бедното меню, предлагано от тях. Ако Тойота предложи само 4 модела, може ли да сметнете по-колко милиона ще са продадени бройки от модел? Това го пиша, не за заяждане, а за замисляне... Инак всеки продават, българите само купуваме... Защото си нямаме да продаваме...
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма достатъчно електрическа енергия за да се случи революцията за която феновете на мечтаят. Аз също харесвам тролейте,влаковете,трамвайте . Страхотни машинки са с климатик удобни евтино возят. Ама за автомобили си е подигравка. Тва да не знаеш колко можеш да изминеш с батерията и да ти намалявт километрите ако пуснеш климатик или радио и чистачки е безумно. Другото нещо са зарядните станции- бавни и ги няма навсякъде. На бензиностанцията за 5 минути сипваш 100 %.На зарядното колко часа ?
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    До 1: Безумното помпане на субсидии в нерентабилни технологии не е точно "вървене напред". Европейците така "вървяха напред" навремето с дизелите. Всички знаем какъв е резултата от това.
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Не върви бизнеса електричари. Никой не ще електрическите недоразумения. Светът се отказва от тях. Всеки автомобилен производител, който иска да успее трябва да слуша Акио тойода.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До Вин ( преди 4 месеца )
    А ти прочете ли останалите 9 позиции? Защото в ТОП 10 имаш само 1 чиста електричка. Имаш и един BYD който обаче има и чист бензин, и плъгин, и ел. Та реално под половината му продажби са ел. И да припомним ли класацията за Европа(втория по големина ел пазар)? Как У е на 9-то място и в ТОП 20 има 1 чиста електричка и 2 споделени платформи.
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    Света върви напред, а не назад, въпреки ухилените емотикони, песимистичните пророкувания, злобните коментари на "правоверните" бензинаджии! Не става бързо, но е неотвратимо!