IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите в ЕС харчат 16-20% повече от обявеното

При PHEV заблудата стига над 300 процента, сочи доклад на Европейската комисия

Сигурно мнозина от вас са се съмнявали, че автомобилите им харчат повече от това, което производителите обявяват на книга. Дори при новия цикъл на WLTP , който  дойде през 2017 г. и  теоретично беше по-близо до реалните условия на шофиране. Е, вече е сигурно. И то потвърдено от Европейската комисия, която публикува резултати от своето проучване. 
 
 
разход


То е проведено с помощта на данни от нови превозни средства (главно леки автомобили, но също и микробуси), регистрирани от 2021 г. в Европа. Цифрите са получени чрез задължителни бордови устройства за следене на разхода на гориво (OBFCM). Бяха анализирани данни от почти един милион превозни средства, въпреки че след филтриране на непредставителните (например тези, които са изминали по-малко от 500 км), числата за 617 194 автомобила и 6 667 микробуса бяха потвърдени. 

ЕК съсипва производителите, като посочва, че ”само малък брой са докладвали данни за значителна част от своите превозни средства, регистрирани през 2021 г.“, и изисква от тях за в бъдеще „”допълнителни усилия за подобряване на покритието на автомобилния парк“. Основният извод от анализа е много ясен - при реалните данни за употреба нашите автомобили консумират значително повече от цифрите, предоставени от производителите след лабораторен анализ. Оттам нататък различията варират в зависимост от вида на горивото или технологията за задвижване. 

Така при бензиновите автомобили реалните данни показват разход с 20,1% по-висок от одобрения, докато при дизеловите е малко по-нисък -16,7%. Тоест бензиновите автомобили биха харчили средно между 1 и 1,5 литра на 100 км повече от официалната цифри.

Други от основните заключения са за новите коли с plug-in хибридни двигатели . Имаше подозрение, че действителното използване на тази технология за задвижване няма да бъде възможно най-ефективното. И данните потвърждават опасенията. Комисията подчерта, че действителност те харчат до 318% повече от това, което е одобрено от производителите. Което, не забравяйте, се възползва максимално от електрическите възможности за установяване на средното потребление за 100 километра.

Според ЕК - бензиновите PHEV харчат средно 5,97 литра/100 км в сравнение с 1,76, рекламирани от производителите. Дизеловите PHEV (по-малко на пазара) не изразходват 1,41 литра, а 5,83 литра.
 .
Европейската организация подчертавъ като допълнително последствие, че реалната разлика в замърсяващите емисии между ДВГ и PHEV не е толкова голяма, колкото се предполагаше естествено. Ако средното за бензин и дизел е 180,3 грама CO2 , то за plug-in хибридите е 139,5 (а не 39,5, както може да се заключи от данните на производителите).
 
 

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пък и при наличие на толкова много бързи зарядни станции през 30-40 км в България и цена на зареждане по-ниска отколкото на бензин, дори да зареждаш на най-високите цени, вече напълно обезсмисля хибридите. За разлика от електромобилите, при които можеш да избереш дали да заредиш седмичния пробег от 200 км за десетина минути скъпо или веднъж седмично за няколко часа евтино, при хибридите трябва да зареждаш всеки ден по няколко часа за същия пробег. Ще са необходими 5-10 пъти повече зарядни
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 21 ( преди 5 месеца )
    За това си прав. Не случайно от години говоря, че за плъгин хибридите трябва да се даде както разходът само на бензин, така и само на ток. Тогава лъсва грозната истина, че на ток харчат повече от електромобил, а на бензин харчат повече от чист бензинов двигател. Единствените им предимства са в градски условия като комбинират двете и се възползват от рекуперацията. Но тогава се губят всички предимства на хибрида и чист електромобил е по-добре. На магистралата бензин и дори дизел е по-добре.
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    До 20 - може и да се и прав, но това е друга тема. Важното е, че винаги ще има разлика при PHEV реален разход към тестов, защото резултата от теста не може да се интерполира - ако теста е 100км и показания разход е 5 л/100км при 200км пътуване резултата никога не е 5, защото при вторите 100км нямаш грам ток. За това не е изненада, че има разлики при реално измерване и при тест.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 5 месеца )
    Пак не ме разбра. Не говоря за зареждане по време на дълго пътуване. Говоря за зареждане по принцип. Повечето собственици на PHEV, никога, повтарям никога не са ги зареждали с електричество. Това е според статистиката. Купуват ги заради стимулите - субсидии и данъчно привилегии, както и като служебни за да изглежда фирмата за да изглежда фирмата "зелена", но служителите не си губят времето, защото така или иначе бензина го плаща фирмата.
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    До 18 - идеята ми е, че за PHEV дори да го заредиш напълно за едно пътуване, зависи колко км ти е пътуването - колкото по-дълго, толкова повече расте разхода и се приближава до този на ДВГ - ясно е, че никой няма да спре по средата на пътуването за да зареди PHEV. Разликите са естествени и са резултат от разликите на пропътуваното разстояние при теста и при реални условия
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 16 ( преди 5 месеца )
    Нищо не се разбрал. Разходът си е шест на 100, а не 12. Просто никой не зарежда плъгин хибридите. Къде да ги зарежда? Ако има гараж щеше да си е купил електромобил. Тези които нямат гараж за електромобил и постоянно реват, че за 1000 километра трябва да отделят 40 минути за зареждане, смяташ ли че ще си губят по два часа и 40 минути за зареждане на 50 км, защото горе-долу толкова им трябва да заредят и то по-бързите.
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 5 месеца )
    Вероятно си чел от онези статия за антиматематици в които ви подвеждат без да ви лъжат, А вие лъжете себе си. Примерно че пробегът на електромобилите пада с 30% при ползване на климатик и отопление. Само където пропускате, че това пряко зависи от скоростта с която се движиш и при една и същата консумация на климатика, при магистрално шофиране консумацията се вдига с три-четири процента, а на градско може да се вдигне с 50%. Като оставиш ДВГ да работи заради климатика, Не ти ли се вдига разходът
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    Аз не разбирам защо са изненадани - всичко зависи от начина на тестване. Ако един PHEV ти дава 50км на ток и разхода на ДВГ ти е 12 и изминеш 100 - средния разход ще ти е 6, ако изминеш 200 км се увеличава на 9 и т.н.
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 14 ( преди 5 месеца )
    Вярно е. Много е скъпо ползването на климатика. При киловат консумация, това прави цели 15 стотинки на час и няма нито един собственик на електромобил който да може да си позволи целите 45 стотинки за три часа до морето. Все пак електромобили си купуват само социално слаби индивиди които не могат да си позволят истински бензинов автомобил.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Икомомията е начин на шофиране който изисква предварително планиране и мисловна дейност, аз на моят Кашкай мога да го сваля под даденото от производителя и на магистралата и в София. Иначе да в жегата електричките мнгого икономични всички ви е страх да си пуснете климатика не мога да си представя как вони вътре!