IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите в ЕС харчат 16-20% повече от обявеното

При PHEV заблудата стига над 300 процента, сочи доклад на Европейската комисия

Сигурно мнозина от вас са се съмнявали, че автомобилите им харчат повече от това, което производителите обявяват на книга. Дори при новия цикъл на WLTP , който  дойде през 2017 г. и  теоретично беше по-близо до реалните условия на шофиране. Е, вече е сигурно. И то потвърдено от Европейската комисия, която публикува резултати от своето проучване. 
 
 
разход


То е проведено с помощта на данни от нови превозни средства (главно леки автомобили, но също и микробуси), регистрирани от 2021 г. в Европа. Цифрите са получени чрез задължителни бордови устройства за следене на разхода на гориво (OBFCM). Бяха анализирани данни от почти един милион превозни средства, въпреки че след филтриране на непредставителните (например тези, които са изминали по-малко от 500 км), числата за 617 194 автомобила и 6 667 микробуса бяха потвърдени. 

ЕК съсипва производителите, като посочва, че ”само малък брой са докладвали данни за значителна част от своите превозни средства, регистрирани през 2021 г.“, и изисква от тях за в бъдеще „”допълнителни усилия за подобряване на покритието на автомобилния парк“. Основният извод от анализа е много ясен - при реалните данни за употреба нашите автомобили консумират значително повече от цифрите, предоставени от производителите след лабораторен анализ. Оттам нататък различията варират в зависимост от вида на горивото или технологията за задвижване. 

Така при бензиновите автомобили реалните данни показват разход с 20,1% по-висок от одобрения, докато при дизеловите е малко по-нисък -16,7%. Тоест бензиновите автомобили биха харчили средно между 1 и 1,5 литра на 100 км повече от официалната цифри.

Други от основните заключения са за новите коли с plug-in хибридни двигатели . Имаше подозрение, че действителното използване на тази технология за задвижване няма да бъде възможно най-ефективното. И данните потвърждават опасенията. Комисията подчерта, че действителност те харчат до 318% повече от това, което е одобрено от производителите. Което, не забравяйте, се възползва максимално от електрическите възможности за установяване на средното потребление за 100 километра.

Според ЕК - бензиновите PHEV харчат средно 5,97 литра/100 км в сравнение с 1,76, рекламирани от производителите. Дизеловите PHEV (по-малко на пазара) не изразходват 1,41 литра, а 5,83 литра.
 .
Европейската организация подчертавъ като допълнително последствие, че реалната разлика в замърсяващите емисии между ДВГ и PHEV не е толкова голяма, колкото се предполагаше естествено. Ако средното за бензин и дизел е 180,3 грама CO2 , то за plug-in хибридите е 139,5 (а не 39,5, както може да се заключи от данните на производителите).
 
 

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Нека са до 50 км в час. Въпреки че точно при ниски скорости спирането с електрически двигател е най-трудно, ако знаеше какво е това въртящ момент и как влияе на мощността спрямо оборотите.
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    А бе шваба ( преди 1 седмица )
    Така и не я научихте тази физика и постоянно говорите за перпетуум мобиле. Все това ви е опорната точка. Да отричате физичните закони. За толкова години така и не се научихте да правите разлика между мощност и енергия. За ускорение на единица маса, е необходимо точно количество енергия. За 1400 кг винаги е едно и също. Така и не научихте че ускорението е с положителен или отрицателен знак, а спирането е отрицателно ускорение. С 50 kW можеш ли да ускориш 1400кг до 100 за 3 секунди?
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Поправка: разбира се, имам предвид 50 кВт.
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Ха-ха, Тесльо, на практика сте се събрали манекени на Дънинг-Крюгър и нямате понятие от нещата за които пишете. С 50 кВтч спираш 1400 кг автомобил от 50 км/ч за под 3 секунди. Хибридите са най-адекватната технология към момента и ще продължат да бъдат поне още няколко години.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    До 24 - тези 15л/100км са само пример, въпреки че има Форд Експлорер ПХЕВ - колко мислиш че харчи. До 25 и 26 - не виждам за рекуперацията как може да има стандартен тест. Може би просто трябва да се публикува максималната мощност на генератора
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 седмица )
    Най-накрая човек, който разбира защо електромобилите трябва да бъдат толкова мощни за да бъдат икономични. Не случайно давам точно Тесла с 1 000 коня за пример за градско шофиране. На практика градско харчи по-малко от Тесла модел 3, именно защото успява да върне повече енергия обратно в батерията при спиране, защото както двигателите могат да усвоят повече мощност и да поемат почти цялото спиране, батерията също може да поеме тази мощност и да я превърне в енергия.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Зарежда се, но колко? Първо, това зависи от много неща: мощността на електродвигателя, силовата електроника, охлаждането и батерията. Ако колата може да поеме макс. 50 кВт при зареждане, няма как да рекуперира 150 при спиране. Маломощни коли с бюджетна електроника като хибридите на Тойота рекуперират много малко - основно се зареждат при равномерно движение на междуградско, което е за сметка на разхода на бензин. Тесла с 1000 к.с. рекуперира много повече, но няма кола със 100% рекуперация.
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    До Друг Гост.Не е точно така.Батерията се зарежда от рекуперацията.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 1 седмица )
    15 литра на 100 ми се струва голям разход за какъвто и да е автомобил. Въпреки че ме смятат за хейтър на toyota, Не смятам че toyota prius може да вдигне чак толкова голям разход. Харчат си колкото нормален бензин - шест-осем на 100 . Друго имах предвид. При хибридите се казва колко е разходът на бензин на 100 км при смесено шофиране на ток и бензин, но за разхода на ток се мълчи, все едно не съществува. Особено като сравняват емисиите на електромобил и хибрид.
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    До 22 - Съгласен съм - за PHEV да се казва 50км на ток и 15 л/100км и да се тестват двете стойности. За MHEV не е ясно какво и как да тестват