IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda 3 и CX-30 получиха нов 2,5-литров мотор

От гамата на двата модела отпада 2,0-литровият двигател

Само преди дни стана ясно, че Mazda спира 2 ,0-литровия двигател в роустъра MX-5. Сега същото се случва и при други два модела на марката - Mazda 3 и CX-30, които получават нов базов мотор. Той обаче е по-голям - 2,5-литров.


Mazda


Новият e-Skyactiv G140 има 4 цилиндъра, като работи с века хибридна система. Неговата мощност е 140 к.с., като заменя досегашните бензинови мотори, развиващи 122 и 150 к.с. Факт е, че 140 к.с. от 2,5-литров двигател не звучат особено впечатляващо, но японците хвалят въртящия момент от 238 Нм. Това е с 25 Нм повече от досега.

Според производителя, новият агрегат „осигурява значително повече въртящ момент в долните и средните диапазони на скоростта, които са важни за ежедневното шофиране." Сега максималната стойност се достига при 3300 оборота в минута - със 700 по-рано от преди. Това има за цел да подобри управляемостта, ускорението и реалната консумация.


Mazda


Системата за деактивиране на цилиндрите, която спира горенето в първи и четвърти цилиндър при ниски натоварвания на двигателя чрез променлив контрол на отварянето на всмукателните клапани, също помага да се намали разхода. Мощността се предава или чрез шестстепенна механична скоростна кутия, или чрез шестстепенна автоматична скоростна кутия.

За моделната година 2025 Mazda 3 и CX-30 ще получат още няколко подобрения. Инфотейнмънтът вече може да се управлява гласово чрез Alexa като стандарт, а има и функции на Alexa като музикални приложения, информация за времето, новини, пазаруване в Amazon или управление на „умни“ домашни устройства. Стандартна е и новата хибридна навигация с онлайн актуализации на картата и информация за трафика в реално време.


Mazda


Новият e-Skyactiv G 140 се предлага и за двата стила на каросерията на Mazda 3 и за Mazda CX-30. Цените на „тройката“ започват от 28 140 евро в оборудване Prime Line, докато хечбекът е с 500 евро по-скъп. CX-30 с новото задвижване струва поне 28 940 евро.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Другия път 3.0 мотор с 130 коня
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    140 коня от 2.5 литра наистина е малко по-прилягат поне 160 коня, но сигурно си има причина и явно е екологичен и икономичен щом покрива изискванията. В крайна сметка не знам какво предимство изобщо има атмосферен 2.5 пред атмосферен 2.0 двигател със същата мощност, ако някого знае може ли да поясни?
  • #3
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имах е39 99та 523 което е 2.5, 170 коня и 245Нм при 3950.Сега имам субару аутбек 2007 пак 2.5, 165 коня и 225 Нм при 4000 оборота.2024г - 140 коня от 2,5 и 238 Нм при 3300 оборота е направо смешно. Да 3300 са ок, ама все пак.Дано поне не пипат "мощната" двойка на мх-5-цата.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    30 000 евро ми е много, иначе 3-ката ми харесва.
  • #1
    32 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мазда и Тойота са едни от малкото марки, които предлагат нормални двигатели, а не само миксери с ресурс на китайски тример. Не харесвам японски коли, но следващата ми май ще от една от тези две марки.