След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
През 2010 г. Ford даде на света първия фабричен офроуд пикап - F-150 Raptor. Първото поколение предлагаше 5,4-литров V8 или много „по-мускулест“ 6,2-литров V8. Въпреки това, когато се появи второто поколение Raptor, базирано на F-150, нещата се промениха. 3,5-литров twin-turbo EcoBoost V6 мотор замени двата модулни V8 от предишното поколение.
Феновете бяха скептични, въпреки че страховете им бързо отшумяха, тъй като новият двигател беше по-мощен от V8 и доста по-способен, благодарение на подобрения офроуд хардуер.