След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
Когато Bentley беше придобит от VW Group, първата задача стана подходящ Grand Tourer. Това изискваше проектиране на изцяло нова платформа и изцяло ново, невиждано досега задвижване. За Continental GT това означаваше първия в света W12.
Преди десетилетие купувачите на Continental GT получиха възможност за V8 - 4,0-литровият туин-турбо мотор. Той беше по-малък и по-лек от W12 и имаше по-малко мощност, предлагайки от 500 к.с.до 550 к.с. при най-новия Continental GT S. Но с по-малко тегло летеше на пътя.
За съжаление, с пристигането на новия хибриден V6 Continental GT, дните на по-забавния, но невероятно способен Continental GT V8 също са преброени.