След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
Hellcat V8: Един от най-впечатляващите технически, но и един от най-страхотните V8 двигатели, които сме виждали през последните 20 години. С 6,2 литра и масивен компресор отгоре, Hellcat V8 дава от 717 к.с. до числа, по-добри от при Bugatti Veyron.
От първото си пристигане за моделна година 2015, Hellcat някак си се промъкна във всеки автомобил на Chrysler и това включва RAM 1500, който станеаRAM TRX. За съжаление, с оттеглянето на Hellcat V8 и HEMI V8 като цяло, RAM TRX също отиде в историята.
Утешителната награда на RAM идва под формата на 1500 RHO. Базиран на фейслифта 2025 RAM 1500, RHO запазва целия фантастичен офроуд хардуер на TRX като фабрично монтираните 35" гуми, мощните амортисьори Bilstein и изключително важния за офроуд заден мост Dana. Но разменя Hellcat V8 за изцяло новия и суперобещаващ шестцилиндров twin-turbo Hurricane с 540 к.с.