След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
Volkswagen Golf R
Мощността се повиши до 262 к.с. в Mk6, която бавно нараства с всяко следващо поколение, достигайки 316 к.с. в най-новото Mk8. Благодарение на системата AWD и непрекъснато подобряващите се компоненти на задвижването, настоящият Golf R може да изпреварва по скорост не само модерни спортни автомобили. Но и неща, които наричахме суперавтомобили само преди 15 години. Нищо че тези GT автомобили имат два или дори три пъти повече цилиндри.
Мощността се повиши до 262 к.с. в Mk6, която бавно нараства с всяко следващо поколение, достигайки 316 к.с. в най-новото Mk8. Благодарение на системата AWD и непрекъснато подобряващите се компоненти на задвижването, настоящият Golf R може да изпреварва по скорост не само модерни спортни автомобили. Но и неща, които наричахме суперавтомобили само преди 15 години. Нищо че тези GT автомобили имат два или дори три пъти повече цилиндри.