След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
Спомняте ли си, когато всички наричаха Toyota скучен производител на автомобили за пътуване до работното място. Е, японците отговориха с все повече и повече супер вълнуващи автомобили. Несъмнено един от от тях е GR Corolla.
Под предния капак се намира 1,6-литров турбо трицилиндров двигател. Този мотор минава за запазена територия на малките градски коли.
Е, с наличните 300 к.с., GR Corolla напълно разбива това предубеждение. Благодарение на тази невероятна изходна мощност, I3 на GR Corolla има една от най-високите специфични мощности (конски сили на литър) от всички двигатели в историята. Мощността му идва с хитра система AWD и задължителна шестстепенна ръчна трансмисия.