След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
Новото Ferrari 296 GTB има много общо с McLaren Artura. Първо, това е първото задвижвано от V6 Ferrari след оригиналния Dino от 60-те години на миналия век, а също така е и първият с V6 в дългата поредица от легендите V8.
Той не само има същия капацитет като V6 на Artura, но и двата двигателя използват новия ъгъл на цилиндрите от 120 градуса, носейки същите предимства.
Основната разлика между британеца и италианеца е, че “Кончето“ има повече сила. Самият двигател е по-мощен, но хибридният компонент, друга обща черта между двата автомобила, също е по-силен. Докато Artura трябва да се задоволи с 690 к.с., 296 GTB дава заплашителни 819 коня.