След 2010 година компаниите започнаха да поставят двигатели с по-малък капацитет и често по-малко цилиндри. Компенсираха с други технически решения, като например двойно турбо. Така производителността не само не слизаше надолу, напротив. И автомобилните марки успяха да покрият все по-строгите екологични изисквания.
Отначало феновете бяха против намаляване на размера с мотива, че колите ще започнат да губят своят „душа“. Но в крайна се убедиха – и по-малките двигатели вършат чудеса.
Топ 10 на колите, при които размерът няма значение (ГАЛЕРИЯ):
Докато 911 определено е най-популярното Porsche, компанията може да се похвали само с три суперавтомобили. 959 беше 911 с AWD и офроуд скоростна кутия. След това през 2004 г. дойде Carrera GT.
Естествено, наследникът имаше трудна задача. Но 918 Spyder не просто се справи, а надхвърли очакванията. V10 на Carrera GT беше заменен от специално изработен 4,6-литров атмосферен V8 с плосък колянов вал.
Хибридният компонент на 918 Spyder запълни тези празнини. Така V8 всъщност беше по-мощен от V10 на Carrera GT. Получи 887 коня и ускорение за под 3 секунди до стотака.