Дизеловият двигател винаги е имал бурна история. Първоначално е възприеман като шумен и димящ мотор, подходящ само за таксита и служебни автомобили. След като технологиите за директно впръскване като Common Rail и помпа-дюза започнаха да се появяват, а купувачите на автомобили определено се обърнаха към дизела.
През 2015 година в Европа дори победи бензина като абсолютен брой продадени коли. Разбираемо, защото турбодизелите бяха просто много по-ефективнии. Съвременните турбодизелови задвижвания станаха толкова добри, че германските производители дори започнаха да ги поставят в мощни превозни средства. Audi доминира известно време в състезанието „24 часа на Льо Ман“ с три турбодизелови прототипа.
Много от нещата, които марката научи на пистата, бяха предадени и на пътя.Същото важи и за гиганти като BMW, Porsche и Mercedes-Benz, които представиха високоефективни и мощни турбодизелови двигатели. Веднага бяха последвани от френските и японските производители.
Състезанието се позабави след скандала „Дизелгейт“ на Volkswagen. И все пак, цифрите зад някои скорошни дизелови модели са невероятни дори по стандартите за 2024 г.
Най-бързите дизелови автомобили (ГАЛЕРИЯ)
(4,8 секунди, 250 км/’ч)
Очаквано Mercedes-Benz нямаше просто да стои отстрани и да гледа как Audi и BMW си разменят удари с въртящ момент на дизела. И така, базираният в Щутгарт производител оборудва най-новия седан/комби E-Class Executive с 3,0-литров редови 6 турбодизел, подпомогнат от мека хибридна настройка, която дава допълнителни 22 к.с. Крайният резултат е 390 к.с. и въртящ момент от 751 Нм, насочен към четирите колела чрез деветстепенна автоматична скоростна кутия.
E450d 4Matic не се интересува особено от товада се държи като спортна кола. Можете да вземете вземете автомобил с управление на четирите колела, което помага за пъргавината, но все още не прави много, за да го превърне в състезател. Точно обратното, Mercedes-Benz удвои комфорта с най-новата E-класа. Оборудван с въздушно окачване, най-новият шедьовърт от Щутгарт се плъзга по пътя и остава безшумен на магистралата.
Той също така постига високи скорости без усилие, благодарение на значителния въртящ момент, наличен при ниски обороти. Цифрите казват, че той е наравно с бензиновия 375-hp E450 4Matic. Има много разсейващи технологии в новата E-класа, като селфи камера, която можете да използвате за видеоконференции или дори TikTok – малко излишно в толкова мощно превозно средство.