Дизеловият двигател винаги е имал бурна история. Първоначално е възприеман като шумен и димящ мотор, подходящ само за таксита и служебни автомобили. След като технологиите за директно впръскване като Common Rail и помпа-дюза започнаха да се появяват, а купувачите на автомобили определено се обърнаха към дизела.
През 2015 година в Европа дори победи бензина като абсолютен брой продадени коли. Разбираемо, защото турбодизелите бяха просто много по-ефективнии. Съвременните турбодизелови задвижвания станаха толкова добри, че германските производители дори започнаха да ги поставят в мощни превозни средства. Audi доминира известно време в състезанието „24 часа на Льо Ман“ с три турбодизелови прототипа.
Много от нещата, които марката научи на пистата, бяха предадени и на пътя.Същото важи и за гиганти като BMW, Porsche и Mercedes-Benz, които представиха високоефективни и мощни турбодизелови двигатели. Веднага бяха последвани от френските и японските производители.
Състезанието се позабави след скандала „Дизелгейт“ на Volkswagen. И все пак, цифрите зад някои скорошни дизелови модели са невероятни дори по стандартите за 2024 г.
Най-бързите дизелови автомобили (ГАЛЕРИЯ)
(4,8 секунди, 250 км/ч)
Това не е истинска М кола, да, но все пак може да подпали асфалта с лекота. Под предния капак той разполага с мек хибрид, 3,0-литров редови 6-цилиндров двигател с двойно турбокомпресор, произвеждащ 340 к.с. и 700 Нм въртящ момент, което му придава подобно ускорение на M3 (E92), задвижван от V8. Впечатлени ли сте? Изчакайте, докато чуете, че може да измине 1160 километра с един резервоар и да постигне реалистичен разходд от 6,72 л/100 км. Това наистина ви кара да се чудите защо не караме повече дизелови автомобили.
3-Series остава еталон за управление, така че като цяло е по-динамичен автомобил от S4. BMW успя да комбинира отлична пъргавина с плавно и тихо возене, което го прави отличен круизър за дълги разстояния. Отвътре получавате и всички най-нови екстри на BMW.