Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Rebel беше вторият опит на Reliant в света на четириколесните автомобили след спортните Sabre. Имаше каросерия от стъклени влакна и конструкция, която приличаше на триколесния Regal, използвайки части от окачването Triumph.
Каросерията изглеждаше така, сякаш е проектирана за герой от Mr Men и предполагаше хечбек, но честно казано, никой не очакваше такъв през 1964 г.
Rebel беше задвижван от собствен - изцяло алуминиев двигател (разработен от оригиналния Austin Seven). Е, не будеше смях като своите триколесни братя и сестри, но не беше и цвете за мирисане.
Купувачите го харесваха заради икономията на гориво – около 3,90 литра на км. Взимаха го вместо Mini, въпреки че струваше с £50 повече. Но пък бяха произведени едва 2600 бройки, така че поне днес има олекционерска стойност. През 1975 г. Rebel беше заменен от Kitten, който имаше прозорец отзад с панти.