Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Съпротивата на Lancia да превърне седана Beta в хечбек вероятно се корени във факта, че това беше престижната марка в портфолиото на Fiat. Светът не беше напълно готов.
Това със сигурност не попречи на търговския успех на Beta (поне в началото) и Lancia преразгледа идеята за хечбек със спортната комби версия на Beta Coupé, наречена HPE, едва през 1975 г.
До третата си серия седанът остава категорично без пета врата. Но се сдоби с брат с три части, наречен Trevi. Днес се помни само със странното си табло, надупчено като швейцарско сирене.
Интересното е, че когато Fiat пое Lancia през 1969 г., нямаше нови модели в процес на подготовка. Beta бе разработена от нулата за две години.