Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Подобно на Lancia Gamma от 1976 г., Citroën CX от 1974 г. беше вдъхновен от формата на BMC Aerodinamica от 67 г., въпреки че френският производител никога не би го признал. Причините за приликата може да произхождат от спорна връзка между Fiat и Citroën, предложението за което беше в ход в началото на 70-те години. Така или иначе генерал де Гол я прекъсна.
Разбира се, както Lancia, така и Citroën бяха на мнение, че пета врата не е подходяща, което е малко странно, като се има предвид, че 1970 SM има хечбек. Citroën може и да е таил притеснения относно CX с пет врати, който ще отнеме продажбите от просторното комби CX Safari.