Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Peugeot 104 е забравеният член на европейския супермини клуб от началото на 70-те. Докато Renault 5 имаше своя шикозен индивидуализъм, а Fiat 127 - невероятна италианска линия, малкото Peugeot беше сдържано и доста консервативно.
Това обаче беше спретната на вид градска кола, която имаше дълъг и успешен производствен цикъл, породил различни преработени и напълно забравими подварианти от 80-те години като Citroën Visa/LN и LNA, и Talbot Samba.
При лансирането през 1972 г. обаче 104 дойде само с четири врати и капак на багажника, което отразява вродения консерватизъм на Peugeot.
Минаха четири години преди хечбекът да се появи – в този момент и старият модел вървеше в производство, но имаше е спортен вариант на купе с три врати 104 с късо междуосие от края на 1973 г. Донякъде предвещаваше привлекателността на емблематичния 205 GTI, който наистина щеше утвърди авторитета на Peugeot в сектора на малките автомобили. И 104 беше проектиран от Паоло Мартин, докато той работеше в Pininfarina.