Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Citroën GS от 1970 г. беше още по-вероятен кандидат за пет врати/сгъваеми седалки от DS и CX, тъй като беше по-малък и семеен автомобил. Но също и по-висок клас от двуцилиндровите Ami и Dyane. Последният стана хечбек, за да е конкуренция с Renault 4.
Като се има предвид цялостната изтънченост на този седан с четирицилиндров двигател, самонивелиращо се окачване и аеродинамична форма, лесно може да се прости пропуска. Купуваше се добре до 1979 г. с представянето на второто поколение GSA с пет врати. За времето си Citroën GS беше най-аеродинамичният автомобил в своя клас.