Тези автомобили изглеждаха напълно като хечбек модели - с аеродинамични покривни линии и без отделен багажник. Но пък напълно отговаряха на описанието „дву кутии“, тоест, с два обема . И да, задният прозорец си оставаше, когато капакът се отваряше, а седалките обикновено не падаха.
Сякаш на създателите им не им е достигнала малко смелост в последния момент. Много от тези коли в крайна сметка се сдобиха с пети врати, което в повечето случаи им донесе пазарен успех. Други обаче не го направиха никога.
10 класики, които само приличат на хечбек
Alfasud беше толкова очевиден кандидат за хечбек, че е трудно да се разбере защо бяха необходими цели 11 години на Alfa, за да го направи по този начин. Единствената теория, която можем да приемем, че моделът се е продавал толкова добре, че фирмата не е виждала необходимост за промяна към по-скъпо производство.
Volkswagen Golf (също от Italdesign) беше този, който наистина прокара идеята за трета/пета врата в този размер кола. И това стана три години след пускането на тази Alfa.