IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия затъва в непродадени електромобили

Над 100 000 коли седят в заводи, при дилъри, на паркинги и пристанища

Износът на електромобили от Германия се е увеличил през миналата година, но въпреки това над 100 000 вече произведени превозни средства стоят паркирани и не могат да бъдат реализирани. Това показва анализ на автомобилни експерти от град Кемниц.


електромобили


Един от тях - Вернер Оле, съобщава, че колите са временно настанени на паркинги в близост до фабрики на автомобилни производители, при дилъри или на пристанища в Германия. Въпросните електромобили са както на германски производители, предназначени за износ, така и на внесени от чужбина превозни средства. А причината за това, че не могат да бъдат продадени, е внезапното спиране на държавните субсидии в края на миналата година.

Съхраняването на колите струва скъпо на производителите, като те се опитват да се отърват от част от електромобилите, предлагайки ги със сериозни отстъпки. Чуждестранните компании също имат сериозен проблем - внесените от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla нае старо военно летище край Бранденбург, за да съхранява своите коли, произведени във фабриката в Берлин.

Основният проблем си остава намаленото търсене на EV на вътрешния пазар, въпреки че и положението в международен план не е кой знае колко по-различно. Нещата все още вървяха сравнително добре през 2023 г., като Федералната статистическа служба съобщи, че износът на електромобили от Германия през първата половина на миналата година се е увеличил с 58%. Конкретно - в чужбина са изнесени 786 000 електромобила за 36 млрд евро. Това означава, че всеки четвърти нов автомобил, продаван в чужбина от Германия, е имал изцяло електрическо задвижване.



 

0 от 500
  • #6
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    3-ти, ще ги праща на Марс или в космоса. Нали метнаха вече една Тесла там..
  • #5
    32 rate up comment 5 rate down comment
    До 3. ( преди 4 седмици )
    Ще намерят къде да ги натикат,място в Германия да искаш.Въпросът е защо продължават да произвеждат със същите темпове,щом няма пазар за Теслите.Къде изчезна оня зомбирания акитатор на Тесла?
  • #4
    30 rate up comment 2 rate down comment
    yog ( преди 4 седмици )
    .. кармата застига Дойчландия заради онази стара *** дето напълни Европа с доктори и инженери от Африка..
  • #3
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 седмици )
    Когато Тесла запълни старото военно летище,къде ще складира?
  • #2
    23 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "предлагайки ги със сериозни отстъпки" => Когато нещо е непрактично, не върши основната работа, за която е проектирано, няма цена, която да привлече купувач. Като го купиш евтино, пък после експлоатацията му е безсмислена, каква ти е ползата. Все едно да продават перални за по 100 лв., но те да могат да перат само долно бельо... Колко още време трябва да мине, преди да се стреснат правителства, държавни агенции и организации, производители и т.н., че няма нищо иновативно в тези недоносчета??? :(
  • #1
    34 rate up comment 13 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    Дааа,не върви бизнеса, електричари.Ще слушате Акио Тойода.Който не го слуша,после се отказва от целта да продава по 20 млн Тесли годишно.