За всеки четвърти жител на Германия (24%) премахването на държавните субсидии е намалило или напълно премахнало желанието за закупуване на електрическа кола, а в Берлин това важи за почти всеки трети (32%), показа проучването на HUK Mobility Study.
И още нещо любопитно. Цялостната оценка за електрическата кола като идеалното превозно средство на бъдещето също спада спрямо същата от 2023 година (от 19 на 15%). Въпреки това, когато водачите оценяват електрическите превозни средства, има значителна разлика между поколенията. Хората под 40 години са почти два пъти по-склонни да приемат електрическите превозни средства като идеалното средство за транспорт на бъдещето (22%), отколкото тези над 40 години (12%).
Класацията на автомобилите с алтернативни чисти задвижвания, като водород или е-гориво, също бележи спад (от 18 на 12%). Интересното обаче е, че за 72% от анкетираните автомобилът остава превозното средство, което най-добре ще отговори на нуждите им от мобилност в бъдеще.
„Това означава, че конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене изглежда отново набират популярност сред германците“, казва Йорг Райнлендер, един от ръководителите на проучването.
А ето и как се променя мобилното поведение на хората. Две трети от германците признават, че са променили мобилното си поведение през последната година. 33% отбелязват, че посещават по-малко магазини и правят повече покупки онлайн. Особено много хора са намалили броя на пътуванията до центъра на града за пазаруване. Всеки пети респондент (21%) общува повече с приятели и роднини дигитално, отколкото да ги посещава лично.
И почти също толкова голяма група е ограничила присъствието си на събития като концерти и театрални представления (19%). Проучването HUK Mobility включва 4101 души и е проведено през януари и февруари 2024 година.